فرماندار شهرضا مطرح کرد:

اولویت اصلی در شهرضا حل مشکل اشتغال است

فرماندار شهرضا گفت: اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم سایر مشکلات شهرستان نیز حل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرضا با تأکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی‌ترین معضل شهرستان اظهار داشت: اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم سایر مشکلات شهرستان نیز حل می‌شود.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری باید بیشتر بررسی شود، افزود: با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام دارد، مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان می‌بایست با تکیه بر خرد جمعی و همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اهمیت مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال، بیان داشت: بر اساس آمار سال 95 حدود 5 هزار بیکار در شهرستان شهرضا وجود دارد، جمعیت بیکاران از سن 10 تا 60 سالگی محاسبه می‌شوند، این در حالی است که 10 سالگی مربوط به کودکان کار است.

وی با اشاره به مهاجرت‌پذیری شهرضا، اظهارداشت: افراد از شهرستان‌ها و روستاهای دیگر برای یافتن کار به شهرضا می‌آیند، این فرایند سبب می‌شود مشاغل موجود در شهرستان به جوانان شهروند شهرستان شهرضا نرسد و از سوی دیگر آمار بیکاری این شهرستان بیشتر شود.

گلابی با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی یکی از موارد لازم برای توسعه اقتصادی شهرستان است، افزود: خشکسالی‌های متوالی بخش کشاورزی را با رکود مواجه کرده، بنابراین توجه ویژه به بخش کشاورزی و تأمین زیرساخت‌های لازم جهت استفاده کشاورزان از سیستم‌های نوین آبیاری، کاشت محصولات کم آب باید در دستور کار مسؤولان ذیربط در شهرستان قرار گیرد.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: اختصاص اعتبارات اشتغال‌زایی جدید به شهرستان مشروط به ایجاد اشتغال جدید است، بنابراین به مسؤولان مربوطه هم تأکید شده که عدم استفاده از اعتبارات فعلی در این زمینه، سبب تضییع حق‌الناس در آینده است.

 

انتهای پیام/م

 

اشتغال جدید در شهرضا مساوی با اختصاص اعتبارات اشتغال‌زایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.