اصفهان؛

یک میلیون و 110 هزار کارگر بیمه شده در استان اصفهان وجود دارد

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: یک میلیون و 110 هزار کارگر بیمه شده در استان اصفهان وجود دارد که نشان‌دهنده این است که بالاترین جمعیت کارگری کشور در استان اصفهان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند  امروز در جلسه کارگروه اشتغال خوانسار اظهار داشت: جای افتخار دارد که خیران شهرستان خوانسار همواره در کارهای مختلف پیشتاز هستند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ عملکرد اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوانسار رتبه نخست استان را دارد، افزود: در نظام جمهوری اسلامی کسی که جدای از مسائل سیاسی و حزبی کار کند باید سمت و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه پس از ادغام تمام ادارات ارتباط مستقیم با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارند، گفت: انتظار داریم در مجلس دهم توجه ویژه‌ای به این وزارتخانه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 110 هزار کارگر بیمه شده در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه 65 درصد جمعیت استان را کارگران تشکیل می‌دهند، نشان دهنده این است که بالاترین جمعیت کارگری کشور در استان اصفهان وجود دارد.

نیرومند با اشاره به اینکه استان اصفهان قطب صنعت و صنایع مادر کشور است، تصریح کرد: بنابراین بیشترین رکود در کشور بر صنایع مادر و صنعت استان اصفهان سایه افکند، اما در سال جاری تا حدودی از رکود حاکم بر صنایع مادر و صنعت کاسته شده است، بزرگترین رکود را استان اصفهان تحمل کرد.

نیرومند با بیان اینکه با توجه به رکود حاکم بر صنایع استان نرخ بیکاری در استان اصفهان 2.5 درصد است، عنوان داشت: شهرستان خوانسار با نرخ بیکاری 16.2 درصد از سایر شهرستان‌های استان بیشترین نرخ بیکاری را دارد، باید در این زمینه اقدام اساسی شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری شامل افراد تحصیلکرده می‌شود به طوری که در مجموع 35 درصد در آقایان و 50 درصد در خانم‌ها است، اذعان داشت: باید روحیه کارآفرینی و حرفه‌آموزی در بین دانشجویان نهادینه شود، گرچه درس خواندن فرهنگ اشتغال است اما تضمین‌کننده اشتغال آینده دانشجویان حرفه‌آموزی است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ساختمانی در خور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان خوانسار باید احداث شود، بیان داشت: اساسنامه اداره کار ایجاد اشتغال نیست و هماهنگ‌کننده در ایجاد اشتغال در همکاری با دستگاه‌های ایجاد اشتغال است.

وی در پایان مطرح کرد: در حال حاضر 70 درصد حوزه کاری اداره کار رسیدگی به شکایات کارگری، ایمنی کار، بیمه بیکاری، بیمه کارگری و تشکل‌های کارگری را در برمی‌گیرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.