تولید سبزی و صیفی پاییزه در قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از تولید سالانه ۳۱ هزار تن محصولات سبزی و صیفی پاییزه در زمین‎‌های زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزین فرهادی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی سبزی و صیفی در روستای حاجی‎کلا قلزم‎کلا شهرستان قائم‎شهر با هدف توانمندسازی زنان اعضای صندوق خرد زنان روستایی، گفت: تولید محصول سالم و ارگانیک، خاک مناسب برای پرورش سبزی و صیفی، ضدعفونی بذور، آفات و بیماری‎‌های موجود و راه‎‌های مبارزه بیولوژیک از موضوعات ارائه شده در این دوره بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه هرساله ۳ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سبزیجات و صیفی‎جات پاییزه اختصاص می‌یابد، گفت: سالانه ۳۱ هزارتن محصول سبزی و صیفی پاییزه از زمین‎‌های زراعی این شهرستان برداشت می‌شود.

 

این مقام مسوول بیان کرد: سطوح کشت سبزیجات و صیفی‎جات پاییزه در زمین‎‌های شالیزاری این شهرستان یک هزار و ۵۸۳ هکتار و در زمین‎‌های خشکه زاری یک هزار و ۴۸۴ هکتار است.

 

فرهادی گفت: کشت پاییزه شامل محصولات سبزیجات برگی و ریشه‎ای، شلغم، هویج، کلم، کاهو، لوبیا‎سبز پاییزه، کدو‎سبز پاییزه، نخود‎فرنگی، سیب زمینی و سیر است.

 

انتهای پیام/ع

 

تولید ۳۱ هزارتنی سبزی و صیفی پاییزه در قائم‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار