مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ؛

مجوز عزاداری هیات های آذربایجان شرقی فقط برای دهه اول محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت : مجوز عزاداری هیات های حسینی فقط برای دهه اول محرم صادر شده است.

مجوز عزاداری هیات های آذربایجان شرقی فقط برای دهه اول محرمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام حسینی  مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ،در نشست خبری در آستانه محرم افزود : منشوری در 20 بند در مجوز عزاداری هیات های آذربایجان شرقی فقط برای دهه اول محرمرابطه با نحوه عزاداری های ماه محرم تنظیم و تهیه شده که بر اساس آن از عزاداری زودهنگام جلوگیری خواهد شد.


وی ساماندهی هیات های حسینی و دسته جات عزاداری شاه حسین گویان را از اولویت های این اداره کل برشمرد و گفت : محور عزاداری های امسال ماه محرم قرائت قرآن ، تفسیر ، سخنرانی روحانیان ، مداحی در مساجد ، توجه به ادعیه و مناجات است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ، مراسم عصر هفتم محرم و نماز ظهر عاشورا را از مهمترین برنامه های ماه محرم دانست و افزود : امسال در برنامه های دهه عاشورا به معارف اهل بیت علیهم السلام ، امر به معروف و نهی از منکر ، اخلاق و فرهنگ عزاداری و بهره گیری از پیام عاشورا و فرمایش مقام معظم رهبری درباره عبرتهای عاشورا توجه ویژه ای می شود.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: برای ارزش گذاری و حفظ حرمت ماه محرم و عزاداری حسینی ، با همکاری نیروی های انتظامی ، اطلاعاتی و امنیتی از ترافیک ، آلودگی های صوتی و مزاحمت ها جلوگیری خواهد شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از هیات های حسینی خواست ضمن رعایت این موارد مخصوصا حق الناس ، مراسم خود را بعد از نماز مغرب و عشاء شروع و به موقع نیز به پایان برسانند.


وی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از اشعار پرمحتوا و معتبر، توجه به موارد بهداشتی و ایمنی ، توجه به حریم خانواده و آداب شرعی و دوری از وهن و خرافات افزود : استفاده از طبل های غیر متعارف ، تمثیل ، شمایل ، شمشیر ، طوق، قمه زنی ، برهنه شدن ،حرکات ناموزون ، علم و ذوالجناح گردانی، نی و دیگر آلات موسیقی در مراسم ماه محرم ممنوع است.

انتهای پیام/خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.