استخدامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

جذب نیروی های تازه نفس در مراکز بهداشت مازندران

۲۵۵ بهورز از مقطع کاردانی امسال در مازندران جذب می شوند ، افراد متقاضی می توانند درآزمون شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم روز بهورز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نخستین دانشگاه در کشور که ۲۰۰ بهورز را جذب کرده است، گفت: ۲۵۵ بهورز از مقطع کاردانی امسال جذب می شوند که افراد متقاضی می توانند درآزمون شرکت کنند.

وی از راه اندازی سه مرکز مشاوره رفتاری در استان خبر داد و افزود: به ازای هر ۵۰۰ هزار نفر یک مرکز مشاوره رفتاری راه اندازی می شود که به بیماران خدمات ارائه می دهند.

اعرابی با بیان اینکه بسترهای لازم برای ارائه خدمات فراهم است، گفت: در سال ۹۴-۹۵ حدود ۶۸ مرکز بهداشتی احداث شده است و تا پایان امسال ۲۰مرکز به این مراکز بهداشتی و درمانی افزوده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حدود دوهزار بهروز در استان فعالیت می کنند، افزود: در سال گذشته ۵۷هزارو ۷۰۰ دهگردشی در خانه بهداشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور را دارد،  گفت: در سال های گذشته بیشتر مراکز بهداشتی استان استیجاری یا فرسوده بودند که با تخصيص اعتبارات و احداث مراکز بهداشتی امروز مراکز بهداشتی با قدمت بالا در استان وجود ندارد.

اعرابی با بیان اینکه در طول ۱۱ سال ۲۸۶ خانه بهداشت در استان احداث شده است، افزود: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کمتر از سه سال ۲۳۰ خانه بهداشت احداث شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران با اعلام اینکه حدود ۳۸۷ پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و روستا ها فعال هستند، گفت: در سال گذشته دو میلیون ویزیت توسط پزشکان خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زير ۲۰هزار نفر انجام شده است.

وی با اعلام اینکه ۴۵درصد از جمعیت استان در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و روستاها زندگی می کنند، گفت: باید به حوزه خدمات روستایی توجه جدی شود زيرا بيش از۴۰ درصد جمعيت استان در اين مناطق زندگی می کنند و کوتاهی در اين حوزه غيرقابل جبران است.

انتهای پیام/آ

جذب ۲۵۵ بهورز در مازندران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار