رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه نزدیک کره شمالی

در پی آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ، چین و روسیه یک رزمایش دریایی مشترک نزدیک کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و همچنین در آستانه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در هفته جاری در نیویورک، چین و روسیه رزمایش دریایی مشترکی نزدیک کره شمالی آغاز کرده اند.

این رزمایش مشترک بین «خلیج پتر کبیر» در دریای ژاپن – نزدیک شهر بندری «ولادی‌وستوک» روسیه و با فاصله اندکی از مرز روسیه و کره شمالی-- تا شمال ژاپن برگزار می‌شود.

این دومین رزمایش دریایی مشترک روسیه و چین در سال جاری میلادی است. نخستین رزمایش نظامی دو کشور در ماه ژوئیه در دریای بالتیک انجام شد.

این رزمایش نظامی مشترک در حالی برگزار می شود که چین و روسیه بارها خواستار مذاکره و یافتن یک راهکاری صلح آمیز برای حل بحران کره شمالی بوده اند.

«شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، هم روز گذشته (یکشنبه) در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد: جامعه بین المللی باید متحد باقی بماند و بخاطر این آزمایش های موشکی کره شمالی، این کشور را با تحریم ها تحت فشار قرار دهد. اینگونه آزمایش ها نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است و نشان می دهد که هم اکنون پیونگ یانگ این توانایی را دارد که آمریکا و اروپا را هدف قرار دهد.

حدود یک هفته پیش، شورای امنیت سازمان ملل یک قطعنامه دیگر برای اعمال تحریم علیه کره شمالی به منظور مقابله با برنامه های موشکی و هسته ای این کشور تصویب کرد. این نهمین قطعنامه شورای امنیت علیه پیونگ یانگ از سال 2006 محسوب می شود.

کره شمالی روز جمعه یک موشک دیگر بر فراز ژاپن شلیک کرد. این دومین آزمایش کره شمالی در سه هفته گذشته محسوب می شود. پیونگ یانگ همچنین سوم سپتامبر سال جاری میلادی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و اعلام کرد که این یک بمب هیدروژنی  آزمایش کرده است که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دو روز پیش هم اعلام کرد که هدف نهایی پیونگ یانگ دستیابی به توازن قوا با آمریکاست تا سران دیگر کشورها جرأت نکنند درخصوص گزینه نظامی صحبتی به میان آورند.


انتهای پیام/

 برگزاری رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار