معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی:

هر گونه تردد و ساخت و ساز در طرح حریم امنیتی مرز ممنوع است

معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی ضمن هشدار نسبت به تخریب منابع طبیعی و روشن کردن آتش در مناطق مرزی این استان اظهار کرد: هر گونه تردد، ساخت و ساز و سایرعملیات عمرانی و کشاورزی در طرح حریم امنیتی مرز ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سرهنگ علیرضا الهامی معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی در نشست آموزشی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بجنورد اظهارکرد: یکی از وظایف مرزبانی استیفای حقوق دولت، اتباع مرزنشین و کنترل و مراقبت از مرز است، در طرح حریم امنیتی مرز، مرزنشینان قوانین و مقررات مرزی و حریم مرز که منطقه تحت کنترل مرزبان است را رعایت کنند.

وی افزود: ترددهای غیرمجاز به آن سوی مرز به منظور تعلیف احشام، شکار، جمع آوری گیاهان دارویی و قاچاق برخلاف قوانین و مقررات مرزی است.

سرهنگ الهامی عنوان کرد: ماده 35 قانون گذرنامه مقرر کرده است که هر ایرانی که از نقاط غیرمجاز وارد کشور شده و یا از کشور خارج شود از2 ماه تا یکسال حبس و جریمه نقدی محکوم می شود.

وی گفت: مرزبانی در خطوط مرزی هوشمندتر، آماده تر، پاسدار حریم دین، ملت و کشور است و وحدت وهمدلی بین اقوام مختلف و توجه به آداب و رسوم و فرهنگ مرزنشینان و شهروندان در ماموریت ها مورد تاکید است.

سرهنگ الهامی گفت: نیروی انتظامی در عرصه امنیت و دفاع ازارزش های انقلاب اسلامی، برقراری نظم، امنیت، آرامش و کنترل و مراقبت از مرز انجام وظیفه و تلاش می کند.

وی در ادامه به برنامه های هفته ناجا اشاره کرد و نشست صمیمی مرزبانان با مرزنشینان، بازدید تعدادی از دانش آموزان از مرز، نمایشگاه پوستر، آموزش همگانی در مساجد و مدارس در مورد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ویزیت رایگان پزشکی از جمله آنها است.

انتهای پیام/آ

ممنوع بودن ساخت و ساز در طرح حریم امنیتی مرز ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.