صالحی مطرح کرد؛

یک تریلیون دلار؛ هزینه دمانس و آلزایمر در جهان/ ایجاد سند ملی دمانس در کشور

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت: سال 2018، هزینه دمانس و آلزایمر در جهان به یک تریلیون دلار خواهد رسید.

یک تریلیون دلار؛ هزینه دمانس و آلزایمر در جهان/ ایجاد سند ملی دمانس در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه صالحی مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در آستانه روز جهانی آلزایمر اظهار کرد: سند ملی دمانس کار کارشناسی آن توسط انجمن انجام شده و پس از بررسی به وزارت بهداشت ارائه شد که امیدواریم هر چه سریع‌تر توسط وزیر بهداشت تصویب و اجرایی شود.

وی در ادامه گفت:‌ سال 2017، هزینه دمانس و بیماری آلزایمر در جهان به یک تریلیون دلار خواهد رسید و این هزینه از ارزش شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اپل و شرکت نفتی اکسان فراتر خواهد رفت.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران ادامه داد: هزینه‌های دمانس چالش‌های بیشماری را مستقیماً بر نظام‌های سلامت و اجتماعی تحمیل می‌کند و غیرمستقیم بر درآمد ملی کشورها تأثیر می‌گذارد به دلیل اینکه افراد مبتلا و مراودین مجبور به ترک خدمت می‌شوند.

پیشگیری و تشخیص زودهنگام آلزایمر به نفع اقتصاد کشور است

صالحی تأکید کرد: پیشگیری و تشخیص زودهنگام آلزایمر به نفع اقتصاد کشور است و افرادی که تشخیص می‌گیرند می‌توانند از خدمات استفاده کرده و طولانی‌تر مستقل زندگی کنند. بنابر این بسیار حائز اهمیت است که مردم با علائم دمانس آشنا شوند و اگر مشکلاتی می‌بینند زودتر به پزشک مراجعه و کمک بگیرند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت: انجمن آلزایمر ایران با مشارکت سازمان بهزیستی طرحی را در مورد امکان‌سنجی تست‌های تشخیص و انجام غربالگری از تیرماه 94 در دست اقدام دارد که مراحل پایانی را می‌گذراند که امید است با به دست آمدن نتیجه آن و تهیه تست شاخص و همکاری سازمان‌های مرتبط برنامه‌های غربالگری در سراسر کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار