حاجتی مطرح کرد؛

ابتلای۷۰۰ هزار نفر به آلزایمر در کشور/ درمان قطعی آلزایمر وجود ندارد

رئیس هیأت‌مدیره انجمن آلزایمر با اشاره به وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور گفت: اکنون درمان قطعی آلزایمر وجود ندارد.

ابتلای۷۰۰ هزار نفر به آلزایمر در کشور/ درمان قطعی آلزایمر وجود نداردبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا حاجتی رئیس هیأت‌مدیره انجمن آلزایمر ایران در آستانه برگزاری روز جهانی آلزایمر گفت: سالمندی در جهان و ایران روبه افزایش است، بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود طی 20 سال آینده با چالشی جدی در حوزه آلزایمر مواجه باشیم.

وی افزود: در انگلیس 800 هزار نفر بیمار آلزایمر وجود دارد و سهم بودجه‌ای که صرف این بیماری می‌شود، 18 درصد همه بودجه سلامت کشور است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن آلزایمر ایران ادامه داد: بر اساس تخمین‌ها 600 تا 700 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور وجود دارد اما پیمایش ملی در این زمینه با کمک سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در دست اقدام است.

سیاست‌گذاری‌ها در تشخیص زودهنگام و پیشگیری از آلزایمر است

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از آلزایمر در کشور ما پنهان است، گفت: هدف کلان انجمن آلزایمر ایران اطلاع‌رسانی، آموزش و خانواده‌ها و پیشگیری در حوزه آلزایمر است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن آلزایمر ایران با اشاره به اینکه اکنون درمان قطعی آلزایمر وجود ندارد، اظهار کرد: تحقیقات دارویی در این زمینه در حال انجام است اما سیاست‌گذاری‌ها در تشخیص زودهنگام و پیشگیری از آلزایمر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار