استاندار سمنان :

ظرفیت افزایش مراودات تجاری سمنان و آفریقای جنوبی وجود دارد

ظرفیت افزایش مراودات تجاری بین سمنان و آفریقای جنوبی در حوزه دام، گردشگری صنایع دستی، معدن و صنعت وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد رضا خباز استاندار سمنان در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در ایران به میزبانی دفتر خود، ضمن تاکید بر لزوم گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین استان سمنان و کشور آفریقای جنوبی گفت: می توانیم در صادرات محصولات به ویژه محصولات دامی و همچنین صنایع دستی همکاری مطلوبی با این کشور داشته باشیم.

استاندار سمنان افزود: آفریقای جنوبی مهد معدن است لیکن تعاملات تجاری با معادن و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز نیز می تواند دیگر اولویت تعاملات بین سمنان و این کشور باشد.

وی همچنین خطاب به سفیر آفریقای جنوبی، بیان کرد: اقلیم منحصر به فرد این استان به گونه ای است که در مدت زمان کوتاهی چهار تنوع آب و هوایی را مشاهده می کنید لیکن این موقعیت می تواند در حوزه ورود گردشگر از کشور آفریقای جنوبی نیز بسیار مثمر ثمر واقع شود.

خباز تصریح کرد: صادرات و ارائه تکنولوژی دو سویه می تواند از جمله اقدامات مشترک دو جانبه باشد.

استاندار سمنان با اشاره به نزدیکی فرهنگی و انقلابی بین آفریقای جنوبی و ایران اسلامی، افزود: ایستادگی ماندلا در برابر استعمارگران درس بزرگی برای ما بود، همچنین باید گفت تلاش و جهاد نلسون ماندلا زبانزد جوانان ایران است.

وی اظهار داشت : زیر بار ذلت نرفتن و سربلند زیستن پیام بزرگ امام خمینی(ره) و نلسون ماندلا بود.

ویلیام مکس وایتر سفیر آفریقای جنوبی نیز در این نشست گفت: ایران و آفریقای جنوبی میراث مشترکی در پیدایش انقلاب دارند و ما به عنوان فرزندان این دو رهبر بزرگ باید سعی در گسترش این میراث و یادگار بزرگ داشته باشیم.

سفیر آفریقای جنوبی افزود: سیاست ما بر این است که کشورهای در حال توسعه روابط خوبی با هم داشته باشند همچنین ما معتقد هستیم ویژگی مشترک ایران و آفریقای جنوبی وجود دو رهبر بزرگ در دو کشور یعنی امام خمینی (ره) و نلسون ماندلا است.

وی اظهار داشت : به زودی وزیر معدن آفریقای جنوبی به ایران سفر خواهند کرد و بنده زمینه ای را ایجاد خواهم کرد که وی از استان سمنان بازدید کند چرا که این استان دارای ظرفیت بسیار عظیم معدنی است.


انتهای پیام / ذ

 

 سفرسفیر آفریقای جنوبی به استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.