آوایی در جمع خبرنگاران:

سیاست نظام وارد نشدن تعزیرات به بحث مقابله با قاچاق است/ قانون تعزیرات بازنگری می شود

وزیر دادگستری از بازنگری قانون تعزیرات در 3 ماه آینده خبر داد.

سیاست نظام وارد نشدن تعزیرات به بحث مقابله با قاچاق است/ قانون تعزیرات بازنگری می شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا آوایی، وزیر دادگستری در حاشیه تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان تعزیرات حکومتی و در مورد تغییرات در مجموعه دادگستری گفت: انتخاب دوستان جدید به معنای نفی دوستان قدیم نیست، ما رابطه دوستانه داشتیم و داریم و خواهیم داشت منتها در بحث تعزیرات باورم این بود كه آقای انصاری از من و آقای امیری اصفهانی جوان تر و با نشاط تر است و می تواند كمك بهتری كند.

وی با بیان اینکه همچنان از كمك های امیری اصفهانی در تعزیرات استفاده می شود، در خصوص محدودیت ورود تعزیرات به بحث قاچاق كالا و ورود اصناف به این موضوع و همچنین موضوع خودروهای قاچاق و عدم اجرای حكم تعزیرات در این زمینه گفت: سیاست نظام این است تا جایی كه مقدور است حكومت به این داستان ها ورود نكند، چرا كه ممكن است آسیب هایی به همراه داشته باشد، یا بلغزند یا مورد اتهام قرار گیرند، باید به عهده مردم گذاشته شود، حتما برنامه ریزی هایی بوده كه گفتند اصناف ورود كنند اما نباید نفی نظارت دولت و حاكمیت صورت گیرد كه این هم خود آسیب زا است.

وی در خصوص میزان بازدارندگی جرایم گفت: در همه زمینه ها با معضلاتی مواجه می شویم. برخی معتقدند جریمه راه حل قطعی است اما تجربه ثابت كرده جریمه یكی از راه هاست. البته كه در دستور كار ما بازنگری در قانون تعزیرات طی سه ماه آینده است. به عقیده من همكاری و كمك گرفتن از مردم نتیجه بهتری می دهد تا اینكه ما صرفاً نقش كنترل گر را ایفا كنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اگر به مردم اعتماد كنیم و به آنها بها دهیم در تعزیرات موفق تر خواهیم بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفته بودید اگر دولت در رابطه با رفع حصر به وزارت دادگستری مأموریت دهد شما با قوه رایزنی می كنید، آیا این مأموریت داده شد؟ پاسخ داد: كار مربوط به شورای عالی امنیت ملی است باید از آنها سوال كنید.

در دادگستری پرونده غیر مهم نداریم

وزیر دادگستری همچنین در مراسم معارفه رئیس تعزیرات حکومتی اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم از زحمات برادر عزیزم امیری اصفهانی تقدیر وتشکر کنم و به آقای انصاری خیرمقدم عرض می کنم که با سوابق قضایی بسیار خوب در اینجا خوب واقع خواهند شد.

وی ادامه داد: به حق الناس و حساسیت کار تعزیرات باید مورد توجه قرار گیرد و توجه به حقوق شهروندی و ایجاد تعادل در حقوق و امنیت اهمیت بالایی دارد.

آوایی گفت: بعضی ادارات کارهایشان در جامعه بازتاب خاصی دارد و همین کار ما را در تعزیرات حکومتی سخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بحث رسیدگی به پرونده های قاچاق با توجه به ضرورت جامعه و تاکید رهبری به آن اهمیت زیادی دارد که در اولویت است و باید از رسیدگی به این پرونده ها جمع بندی منظمی داشته باشیم.

وزیر دادگستری در پایان گفت:همه پرونده های تعزیرات مهم است و ما پرونده غیرمهم نداریم و باید در رسیدگی به آن ها دقت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار