عفو بین‌الملل: سو چی مانند کبک سر خود را زیر برف کرده است!

سازمان عفو بین‌الملل از رئیس حزب حاکم میانمار به علت جنایت‌ها در این کشور علیه مسلمانان روهینگیا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل آنگ سان سو چی، رئیس حزب حاکم میانمار، را متهم کرد که در خصوص بحران ایالت راخین همانند کبک سر خود را زیر برف کرده است.

عفو بین‌الملل همچنین از آنگ سان سوچی انتقاد کرد که در نطق تلویزیونی خود اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار را محکوم نکرد.

این سازمان اعلام کرد آوارگانی که به بنگلادش گریخته‌اند نمی‌توانند به وضع هولناک کنونی بازگردند و در بعضی موارد سخنان آنگ سان سو چی بیشتر به تلفیقی از دروغ و متهم کردن قربانیان شباهت داشت.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد سخنان آنگ سان سوچی نشان داد که وی و دولتش در ارتباط با حوادث و خشونت‌های ایالت راخین همانند کبک سر خود را زیر برف کرده اند.
این سازمان از آنگ سان سو چی به خاطر ادامه سکوت وی درباره نقش نیرو‌های امنیتی میانمار انتقاد کرد؛ نیرو‌هایی که متهم به شرکت در پاکسازی قومی در میانمار شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد دولت آنگ سان سوچی مانع از تحقیق هیئت حقیقت یاب سازمان ملل درباره خشونت‌های ارتش میانمار در ایالت راخین می‌شود و او مدعی است که دولت وی هراسی از نظارت بین المللی بر اوضاع کشورش ندارد. چنانچه میانمار چیزی برای پنهان کردن ندارد باید با ورود گروه تحقیق سازمان ملل به این کشور از جمله ایالت راخین موافقت کند.

این انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از سو چی پس از صورت می‌گیرد که او روز سه‌شنبه در نخستین سخنرانی رسمی خود پس از آغاز دور جدید خشونت‌ها در ایالت راخین مدعی شد دولت میانمار برای برقراری ثبات و ایجاد تعادل میان مسلمانان ستمدیده روهینگیا و سایر اهالی ایالت راخین نهایت تلاش خود را کرد.

 

انتهای پیام/

انتقاد شدید عفو بین‌الملل از سو چی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار