فیس‌بوک پست‌های افشاگرانه درباره «پاکسازی قومی» در میانمار را حذف می‌کند

دیلی بیست در گزارشی نوشت فعالان حقوق‌بشر می‌گویند فیس‌بوک پست‌های آن‌ها را درباره قتل‌عام فجیع مسلمانان روهینگیا به دست نظامیان ارتش میانمار حذف می‌کند.

فیس‌بوک پست‌های افشاگرانه درباره «پاکسازی قومی» در میانمار را حذف می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  دیلی بیست در گزارشی نوشت فعالان حقوق‌بشر در میانمار و کشورهای غربی می‌گویند فیس‌بوک پست‌های آن‌ها را درباره قتل‌عام فجیع اقلیت مسلمانان روهینگیا به دست نظامیان ارتش میانمار (برمه) حذف می‌کند. این فعالان می‌گویند حساب‌های کاربری‌شان به طور مرتب تعلیق و یا حذف می‌شوند. این در حالی است که مسئولان این شبکه اجتماعی مدعی هستند که به مردم جهان یاری می‌رسانند تا سرگذشت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در ادامه گزارش آمده است مسلمانان روهینگیا یک گروه اقلیت مسلمان در میانمار هستند که به دست ارتش میانمار قتل عام می‌شوند. ارتش میانمار با آتش زدن خانه‌های مسلمانان روهینگیا در استان راخین و ارتکاب انوع و اقسام جنایت‌های وحشیانه، آن‌ها را به فرار از این منطقه و پناه بردن به کشورهای همسایه وادار می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید قتل‌عام مسلمانان روهینگیا در ماه‌های اخیر شدت بیشتری یافته است. یکی از مقامات ارشد سازمان ملل متحد، به تازگی در اظهاراتی جنایت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را «نمونه بارز پاکسازی قومی» توصیف کرد. تاکنون صدها هزار آواره روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند. جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا، در واکنش به قتل‌عام هولناک مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار، خواستار کاهش همکاری‌های نظامی آمریکا با ارتش میانمار شده است.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: مسلمانان روهینگیا تلاش می‌کنند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی سرگذشت اسفناک خود را با مردم جهان به اشتراک بگذارند؛ اما مسئولان فیسبوک با حذف حساب‌های کاربری و پست‌های آن‌ها، صدای این افراد را خاموش می‌کنند. سخنگوی فیسبوک در گفتگو با دیلی بیست اظهار کرد به شکایت این افراد رسیدگی خواهد کرد و افزود: ما خواهان آن هستیم تا مردم از طریق این سایت، داستان زندگی خود را با رعایت قوانین و مقررات آن به اشتراک بگذارند. ما تلاش می‌کنیم تا تعادلی میان بیان سرگذشت این افراد و محیطی امن و تؤام با احترام برقرار کنیم. به همین دلیل است که ما استانداردها و قوانینی برای استفاده از این تریبون در نظر گرفته‌ایم؛ طبق این قوانین برخی محتواها اجازه انتشار دارند و برخی دیگر پس از دریافت شکایت حذف می‌شوند؛ زیرا در به اشتراک گذاشته شدن آن‌ها استانداردهای موردنظر رعایت نشده است. محتوای پست‌های منتشرشده در ارتباط با بحران جاری در میانمار هم با در نظر گرفتن این استاندارها بازبینی می‌شود که در نهایت به حذف برخی از این پست‌ها می‌انجامد.

مسئولان فیسبوک این روزها به دلیل حذف گزینشی پست‌ها و عدم رعایت بی‌طرفی در این سایت با انتقادات شدیدی مواجه شده‌اند.

 

انتهای پیام/

سیاست‌های گزینشی فیسبوک در حذف پست‌های افشاگرانه درباره ارتش میانمار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار