اظهارات عادل الجبیر در نیویورک: حل بحران قطر به دست خود این کشور ممکن است

وزیر خارجه عربستان سعودی، قطر را به پایبند نبودن به توقف حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی سایر کشورها متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحیات، وزرای خارجه کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر که قطر را تحریم اقتصادی کرده اند، نشستی مشورتی در نیویورک برگزار کردند؛ این در حالی است که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز در اظهاراتی در نیویورک گفته است حل بحران قطر به دست خود این کشور ممکن می باشد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) امروز، سه شنبه گزارش داد عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مشورتی وزرای خارجه 4 کشور حامی مبارزه با تروریسم در حاشیه هفتاد و دومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرد؛ همچنانکه وزرای خارجه امارات متحده عربی، بحرین و مصر نیز در این نشست حضور داشتند.

خبرگزاری بحرین نیز اعلام کرد شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در این نشست مشورتی شرکت داشت. وزرای شرکت کننده در این نشست بحران قطر و راه های تعامل با آن را مورد بررسی قرار داده و بر ادامه تمامی راههای هماهنگی از جمله همبستگی میان 4 کشور تحریم کننده دوحه و حفظ امنیت کشورهای عربی و تقویت مبارزات برای نابودی تروریسم و افراط گرایی تا تحقق امنیت منطقه و جهان تأکید کردند.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز پس از دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد حل بحران قطر به دست خود دوحه است.

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد الجبیر گفته است: این بحران به سبب پایبند نبودن قطر به توقف حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه است.

گفتنی است الجبیر به همراه سفیر سعودی در واشنگتن و نماینده دائم عربستان در سازمان ملل با آنتونیو گوترش دیدار کرد و دو طرف تحولات اخیر در یمن، سوریه، عراق و میانمار را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین وزیر خارجه عربستان در نشست اصلاح سازمان ملل که روز گذشته به میزبانی آمریکا در حاشیه فعالیت های هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، شرکت کرد. الجبیر همچنین دیداری با همتای انگلیسی خود «بوریس جانسون» داشت.

انتهای پیام/

 

اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره حل بحران قطر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار