ترامپ در دیدار با مکرون: توافق هسته‌ای ایران عمیقا دچار نقص است

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد برجام عمیقا دچار نقص است.

ترامپ در دیدار با مکرون: توافق هسته‌ای ایران عمیقا دچار نقص استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، دیدار کرد.

ترامپ در این دیدار گفت: افتخار بسیار بزرگی است که در کنار رئیس جمهور مکرون هستم که یکی از بزرگترین پیروزی‌های انتخاباتی را به دست آورد. وی کار بسیار بزرگی برای فرانسه انجام داده است و کار‌های بسیار زیادتری هستند که باید انجام دهد. او مورد احترام مردم فرانسه است و می‌توانم این را بگویم که مردم آمریکا نیز برای وی احترام قائل هستند.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ترامپ و رئیس جمهور فرانسه در این دیدار درباره یک استراتژی منسجم علیه ایران که حمایت این کشور از تروریسم (جبهه مقاومت) و برنامه موشکی آن را مدنظر قرار دهد با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

امانوئل مکرون در این دیدار از ترامپ درخواست کرد به توافق هسته‌ای ایران پایبند باشد و به او پیشنهاد داد مفاد برجام که بعد از یک دهه منقضی می‌شوند را می‌توان تقویت کرد. اما ترامپ در پاسخ اعلام کرد که از نظر او توافق هسته‌ای ایران "عمیقا دچار نقص" است.

او همچنین درباره اهمیت اجرای توافقنامه کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس، مبارزه با تروریسم، مبارزه با منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و دیگر موضوعات مورد نظر آمریکا و فرانسه با ترامپ گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در این باره اعلام کرد ما درباره بسیاری از این مسائل وحدت نظر داریم و ابتکاراتی که در روز‌های آینده در این باره گرفته خواهد شد تایید کننده این موضوع خواهد بود.

مکرون خاطرنشان کرد با همتای آمریکایی‌اش درباره همه چیز وحدت نظر ندارد، اما در بسیاری از موارد دیگر از جمله مبارزه با تروریسم و مبارزه با منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای وحدت نظر دارد. او گفت: از همین رو من از مذاکرات نیویورک انتظارات زیادی دارم و امیدوارم که ما موضوع مبارزه با تروریسم را خوب پیش ببریم.

انتهای پیام/

ترامپ در دیدار با مکرون توافق هسته‌ای ایران را ناقص خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
اینم از فرانسه. حالا اون کسائی که عاشق فرانسه هستند و اون دلالهائی که با فرانسه قرار دادهای هنگفت امضا کردن و کور را وابسته تر به فرانسه کردن بیان برن دمه سفارت فرانسه گل بذارن و شمع. چنان فرانسه دنباله روی آمریکا بشه که نگو.
آخرین اخبار