فرماندار چادگان تأکید کرد:

ضرورت آموزش نکات بهداشتی در پخت و توزیع نذورات چادگان

فرماندار شهرستان چادگان بر ضرورت آموزش نکات بهداشتی در پخت و توزیع نذورات شهرستان چادگان تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان چادگان اظهار داشت: مدیریت بحران مرتبط با یک دستگاه نیست و همکاری همه مسؤولان و دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد تا مشکلات حل و فصل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه عشایر شهرستان چادگان هنوز در بخش «چناررود» و منطقه عشایرنشین حضور دارند، مسؤولان و کارشناسان امور عشایر شهرستان باید شرایطی فراهم کنند که عشایر در مسیر رودخانه و سیلاب چادر نزنند تا هنگام بارندگی دچار خسارت نشوند.

فرماندار شهرستان چادگان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، شبکه بهداشت باید بسترهای آموزش نکات بهداشتی در پخت و توزیع نذورات مراسم‌های عزاداری را برای آشپزان فراهم و نظارت خود را افزایش دهد تا شاهد مسائل و مشکلات بهداشتی نبوده و غذای سالمی میان عزاداران توزیع شود.

وی به ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: ایستگاه‌های صلواتی در شهرستان چادگان باید دارای مجوز بوده و نظارت بر توزیع مواد غذایی آنان صورت گیرد تا نذورات سالم و بهداشتی بین عزاداران توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در بحث تعزیه‌خوانی نظارت بیشتری کرده و در صدور مجوز برای اجرای تعزیه‌خوانی در شهرستان کلیه نکات ایمنی، ترافیک و کنترل را رعایت کند تا باعث بروز مشکلات در شهرستان نشوند.

اسدپور با اشاره به حریق مراتع شهرستان چادگان در سال جاری عنوان داشت: انتظار می‌رود اداره کل منابع طبیعی با تجهیزات کامل آمادگی داشته باشد تا در موقع حریق وارد عمل شده و از خسارت سنگین به مراتع جلوگیری کند.

داودوند رئیس دامپزشکی شهرستان چادگان به تب برفکی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما شیوع تب برفکی افزایش خواهد یافت که نیازمند همکاری و عزم کلیه ادارات هستیم تا از بروز این تب جلوگیری شود.

غلامعلی حاجی عرب مدیر شبکه بهداشت شهرستان چادگان نیز در پایان ابراز داشت: نیروهای بهداشتی این شبکه نظارت کامل بر طبخ غذاهای نذری را داشته و به صورت کشیک در ایام دهه محرم بازیدهای مستمری از طبخ غذاهای نذری در شهر و روستاهای شهرستان چادگان را دارند.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.