محرم بزرگ‌ترین گردهمایی دینی مسلمانان

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: محرم بزرگ‌ترین گردهمایی دینی مسلمانان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گردهمایی علما و روحانیان شاهرود با بیان اینکه محرم باید قدر دانسته شود گفت : ما یک فرصت استثنایی و طلایی در اختیارداریم که نام آن محرم است که این فرصت را هیچ گروه، حزب، سازمان، کشور و هیچ نهاد بین‌المللی در اختیار ندارد و این‌ها با هیچ امکاناتی نیز نمی‌توانند آن را به دست آورند که یکی از ویژگی‌های آن حضور و مشارکت خودجوش مردم در مساجد است.

 وی محرم را بزرگ‌ترین گردهمایی دینی مسلمانان دانست و افزود: آنچه امروز در کشور بیداد می‌کند، فقر اعتقادی است یعنی باید فقر فرهنگی از سوی روحانیان و متخصصان حوزه اندیشه و همچنین جامعه کالبدشکافی شود، در آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات اصلی ما طلاق است، امروز در برخی مناطق حتی در شمال شهرهای بزرگ که مشکل اقتصادی نیز وجود ندارد، مشکلات فرهنگی و اعتقادی احساس می‌شود، و این مهم کار علما و روحانیان را سنگین می‌کند.

 ابراهیمی با یادآوری فرمایش حضرت علی(ع) که در نهج‌البلاغه می‌فرمایند «وقتی مردم به اعمال من نگاه می‌کنند تجلی خدا را به چشم می‌بینند»، تصریح کرد: تجلی رفتار روحانیان نیز در جامعه امروز نمودار می‌شود پس رسالتی سنگین برای روحانیان می‌توان قلمداد کرد.

 معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور همچنین با ابراز اینکه حب اهل‌بیت(ع) و مشارکت و حضور مردم در مساجد نباید به‌حساب روحانیان، سازمان تبلیغات، اوقاف و ... گذاشته شود چراکه مردم برای اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) خودجوش به میدان می‌آیند، گفت: در این آحاد مردم را در مسجد می‌بینیم و درود به آن‌کسانی که به زبان مردم آشنا هستند و می‌توانند از فرصت محرم در راستای فقرزدایی اعتقادی از جامعه، به‌خوبی استفاده کنند.

 ابراهیمی در توصیه‌ای به روحانیان و طلاب شاهرودی در آستانه محرم، بیان کرد: در این ماه باید زبان مردم را آموخت که برای نیل به این هدف باید در میان مردم رفت و در بین آن‌ها زیست و دانست مردم چه می‌خواهند، امروز روحانیان با توجه به شرایط اجتماع، هجمه فرهنگی دشمنان و مسائل مرتبط به آن نقش اساسی در هدایت جامعه دارند، ما معتقد هستیم که از پشت میز نشستن نمی‌توان معضلات اجتماعی را رصد و رفع کرد پس باید به میان مردم رفت که محرم این فرصت ویژه را در اختیار مبلغان و فعالان فرهنگی قرار می‌دهد.

حبّ اهل‌بیت(ع) مردم را بیمه می‌کند

ابراهیمی بابیان اینکه حبّ اهل‌بیت(ع) مردم را بیمه می‌کند بیان کرد: محرم در این جنگ فرهنگی ابزار و فضای بسیار خوبی برای مقابله است، وقتی بیماری نزد طبیبی می‌رود داروی خاصی را با تأثیر درمانی خاص برای او تجویز می‌کند که طی یک بازه زمانی تأثیر دارو بر بیماری دیده شود این یعنی ما باید برای ۱۰ روز نخست ماه محرم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم تا محرم سال آتی واکسینه شده و دنبال امام حسین(ع) باشند و این زیر بیرق امام بودن، درست نقطه‌ای است که دشمنان از اجرای برنامه‌های شومشان مأیوس می‌شوند.

 وی افزود: کسی که دنبال امام حسین(ع) باشد به انحراف و فساد کشیده نمی‌شود لذا باید دنبال ایشان بود وقتی آن حضرت در دشت کربلا به نماز ایستادند یارانشان در مقابلشان قرار گرفتند این یعنی با امام حسین(ع) بودن و مگر کسی می‌تواند در این راه باشد و منحرف شود؟ این نشان‌دهنده عظمت کربلا است و آن‌هایی که در پیش از انقلاب و پس‌ازآن، پای منبر بزرگ شدند، هیچ‌یک از سازمان‌ها و گروه‌ها نتوانستند آن‌ها را به دام بیندازند، اگر ما امروز جوانانمان را پای روضه سیدالشهدا(ع) و خیمه اباعبدالله(ع) نگه‌داریم، آن‌ها را بیمه کرده‌ایم نباید تردیدی دراین‌باره داشت.

 معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ضمن تأکید بر اینکه حضور در روضه امام حسین(ع) طریق مشخص می‌کند، بیان کرد: وقتی طریق مشخص شد، به‌تنهایی نیز می‌توان به مقصود رسید لذا کار روحانیان و علما و طلاب این است که حلقه وصل مردم و خیمه اهل‌بیت(ع) و اباعبدالله(ع) باشند که در این حوزه محرم بهترین فرصت است.

 ابراهیمی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر باید دانست که خداوند در مقوله با اهل‌بیت(ع) بودن نجاتی برای انسان قرار داده که این فطری و ذاتی است، هر کس به امام حسین(ع) گره خورد یقیناً قابل هدایت است و آسیب‌های اجتماعی نمی‌تواند بر او اثر بگذارد.

 وی افزود: اگر بخواهیم از فرصت محرم به‌خوبی استفاده کنیم، باید اعتقادات مردم را در این ماه شکوفا کنیم و به‌نوعی تلنگری به جامعه بزنیم و این وظیفه روحانیان است، افرادی مانند جهانگیرخان قشقایی تنها با یک تلنگر بیدار شدند و چه زمانی بهتر از محرم می‌تواند برای این تلنگر باشد چراکه دل‌ها آماده است، روحانیان اگر بتوانند حتی یک نفر را تحت تأثیر قرار دهند طبق روایات از آنکه خورشید بر وی بتابد، اثری بیشتر دارد لذا هدف باید بزرگ باشد چراکه عاشورا و سیدالشهدا(ع) و قلب امام زمان(عج) بزرگ و باعظمت هستند.


انتهای پیام / ه

محرم می تواند فرصتی برای تلنگر به جامعه باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار