فراخوان دومین سوگواره ملی هنر عاشورایی

فراخوان دومین سوگواره ملی هنر عاشورایی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فراخوان دومین سوگواره ملی هنر عاشورایی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

این سوگواره در دو بخش عکس و پوستر، از سوی بسیج هنرمندان استان و با هدف ترویج فرهنگ وهنر عاشورایی، ترغیب و تشویق هنرمندان جهت پرداختن به موضوعات ارزشی و دینی، ثبت لحظه‌های پرشور و معنوی در آیین‌ها ومراسم ماه محرم توسط هنرمندان برگزار می‌شود.

آیین‌های عزاداری، پیاده روی اربعین حسینی، کودکان عاشورایی و نماز ظهر عاشورا، موضوعات بخش عکس، و عاشورا و استکبارستیزی، زنان و رسالت زینبی و عاشوراییان مدافع حرم، موضوعات بخش پوستر دومین سوگواره ملی هنر عاشورایی است.

دریافت آثار هنرمندان از اول شهریورماه جاری آغاز و آخرین مهلت ارسال آثار ۲۱ مهرماه امسال اعلام شده است.

زمان نتایج داوری و انتخاب آثار برتر نیز ۲۷ مهر و افتتاح نمایشگاه و آیین اختتامیه با اهدای جوایز و تجلیل از برترین‌ها نیز ۴ آبان ماه امسال می‌باشد.

جایزه نفر اول در هر بخش، تندیس سوگواره، لوح افتخار و مبلغ ۷ میلیون ریال وجه نقد، نفر دوم، تندیس سوگواره، لوح افتخار و مبلغ ۵ میلیون ریال وجه نقد و نفر سوم، تندیس سوگواره، لوح افتخار و مبلغ ۳ میلیون ریال وجه نقد خواهد بود.

همچنین به تأیید هیئت داوران، از هشت نفر از شرکت کنندگان از استان چهارمحال و بختیاری نیز با جایزه ویژه تجلیل خواهد شد.

هنرمندانی که آثارشان به بخش نمایشگاه سوگواره راه پیدا کند، گواهی شرکت دریافت خواهند کرد و آثار نمایشگاه به صورت لوح فشرده در اختیار راه یافتگان قرار می‌گیرد.

بر اساس این فراخوان:
۱- شرکت برای عموم هنرمندان و علاقمندان در سراسر ایران اسلامی در این سوگواره آزاد است.
۲- هنرمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان استان چهارمحال وبختیاری به نشانی www.honarchb.ir پس از ثبت نام، آثار خود را ارسال کنند.
۳- شرکت در هر دو بخش برای هنرمندان آزاد است.
۴- هنرمندانی که قبلاً در سایت فوق ثبت نام نموده اند، نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. کد ملی به منزله نام کاربری جهت ارتباط و ورود هنرمندان به سایت می‌باشد.
۵- شرکت کنندگان می‌توانند در بخش عکس حداکثر ۸ اثر و در بخش پوستر حد اکثر ۴ اثر و در مجموع ۱۲ اثر ارسال نمایند.
۶- عکس‌های ارسالی باید مستند باشند و هر گونه دستکاری که سندیت عکس رامخدوش سازد، مجاز نیست. کراپ و تنظیم رنگ مانعی ندارد.
۷- ضلع بزرگ عکس‌ها ۲۵۰۰ پیکسل با پسوند jpg, مود RGB و حجم حداقل ۲ و حداکثر ۴ مگابایت باشد.
۸- ارسال اثر توسط شرکت کنندگان به منزله قبول مالکیت معنوی اثر و اصالت آن تلقی می‌گردد. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله ای، از سوگواره حذف و عواقب آن به عهده شرکت کننده خواهد بود.
۹- در بخش پوستر، آثار باید توسط شرکت کننده طراحی و تولید شده و تولید آن ترجیحاً بین سال‌های ۹۵ و ۹۶ باشد.
۱۰- تکنیک آرایه آزاد است.
۱۱- توجه به جنبه‌های زیبا شناسانه و نگاه طراح در استفاده از نشانه‌ها و عناصر تصویری شایسته، و خلاقیت و نو آوری در داوری حائز اهمیت است.
۱۲- پوستر‌ها در اندازه ضلع بزرگ ۲۵۰۰ پیکسل با پسوند JPG, مد RGB و حجم حداقل ۲ و حداکثر ۴ مگابایت ارسال شود.
۱۳- برگزار کننده حق استفاده از آثار عکس و پوستر راه یافته به سوگواره را جهت چاپ در کتاب، بروشور و ... با ذکر نام هنرمند خواهد داشت.
۱۴-آثاری که در نمایشگاه‌های قبلی کشوری و یا استانی موفق به کسب مقام و جایزه شده اند، پذیرفته نخواهد شد.
۱۵-هنرمندانی که آثارشان به سوگواره راه می‌یابد، پس از اطلاع رسانی توسط دبیرخانه، تا ۴۸ ساعت فرصت دارند اصل اثر را جهت چاپ برای برپایی نمایشگاه ارسال کنند. عدم ارسال در موعد مقرر به منزله انصراف می‌باشد.

نشانی دبیرخانه سوگواره؛ استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، میدان ابوریحان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد، بسیج هنرمندان، و شماره تلفن تماس ۰۳۸۳۲۲۴۲۸۶۴ اعلام شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار