باب الحوائج کوچک کربلا بزرگترین سند مظلومیت/برگزاری بزرگترین همایش شیرخوارگان حسینی

یا صاحب الزمان بار دیگر می آیم تا کودک شیرخواره ام را نذر یاری تو در قیام جهانیت کنم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،درست یک گام مانده به آغاز فراخوان بزرگ عشق و حماسه، آمدی؛دهم رجب سال ۶۰ قمری است. خانه امام حسین (ع) در مدینه دوباره نور باران می شود و از پنجره کوچک آن، آسمان مدینه روشن می گردد.

برای حسین (ع) دسته گلی زیبا فرو فرستاده شده، اشک شوق و برق شادی او بر صورت نوزاد می نشیند و گلبرگ رخش را با شبنم صبحگاهی، با طراوت تر می سازد. خدا به حسین (ع) پسری دیگر عطا فرمود که نیازمند و غنی بر نامش دخیل بسته اند و قنداقه زیبایش را قبله نیازهای خود ساخته اند.

نامش را علی نهاد مانند دو پسر دیگرش و عشقی بیکرانه از محبت پدر و مولای خویش علی (ع) را به تصویر کشید. فرمود: که اگر خدا هزار پسر به او دهد، همه را علی نام خواهد نهاد. آری، او هم علی بود که شکوه و نامت، بلندتر از آسمان و زیباتر از صبح و روشن تر از باران بود.

 پلک گشودی به دنیایی که برایت کوچک بود، اما دلت بزرگ بود گام هایت بلند بود برای عروج به ملکوت، خدا خواست تو بیایی، درست لحظه ای که تاریخ در آستانه یک اتفاق سرخ بود و تو اتفاق افتادی، نگاه سبزت را روانه چشم اندازی سرخ کردی.

باب الحوائج بزرگترین سند مظلومیت

گویا همین دیروز بود که پدربزرگ غریبت، علی(علیه‌السلام) از صفین بازمی‌گشت و چون به این زمین مضطرب رسید، اشک پهنای صورتش را شست.

زمانیکه اصحاب دلیل را جویا شدند و ایشان فرمودند: اینجاست که حسینم را می‌کشند در حالی که روزها آب را بر او و اهل بیت او می بندد. خداوند می‌خواهد مردان و سربازان پدرت را در راهش کشته و شما زنان و کودکان قیام را اسیر ببیند.

علی اصغر به خاطر کوچک بودنش عملاً نقشی در قیام نداشتند، اما از نظر روحی و روانی و عاطفی نقش به سزایی داشتند. با شهادتش مردمی که هنوز اندکی بزرگواری در نهادشان بود، فهمیدند که دشمن بسیار قسی القلب، بی عاطفه و بی رحم است که حتی به طفل شیرخواره  هم رحم نکرده است.

باب الحوائج بزرگترین سند مظلومیت

لحظه ای که تاریخ در آستانه یک اتفاق سرخ بود


یکی از عظمت های وجود حضرت علی اصغر در مجموعه کربلا این بود که کودکی صبور بود، گویی در می یابد که این صحنه چه صحنه ای است و باید مشارکتی داشته باشد. در سه روزی که آب بسته بود، صدای این کودک بلند نمی شد. به اعتقاد بسیاری گریه بچه برای تشنگی نیست و قصه خیلی فراتر از این حرف ها است. او می فهمد که آب در کربلا نیست. یا زمانی که علی اکبر از میدان به حضور پدر بزرگوارشان می آید، اصلاً تقاضای آب برایش معنی ندارد جوان رشید و برومندی چون او می داند که بابا آب ندارد، چگونه بگوید؛ به من آب بده. این آب اینجا معنای دیگری دارد و اهل بصیرت و فهم می توانند، دریابند او تشنه جرعه ای از وجود خود اباعبدالله است. می خواهد از ولایت سیراب شود و به میدان برگردد. حرف خیلی از اینها فراتر و بالاتر است.

 

باب الحوائج بزرگترین سند مظلومیت

بأی ذنب قتلت ؟؟

نبرد کربلا جنگی بود که در دهم محرم ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد، روز نبرد به عاشورا نیز معروف است. این نبرد میان سپاه کم‌تعداد حسین بن علی و سپاه اعزامی از سوی یزید بن معاویه در نزدیکی محلی به نام کربلا (در عراق کنونی) درگرفت که در این جنگ پس از به شهادت رسیدن تمام جوانان بنی هاشم و یاران امام حسین، امام به کنار خیمه بانوان رفته و خطاب به زینب علیها السلام فرمود کودکم را بیاور، حضرت زینب (ع) این بچه را آورد و امام در مقابل لشکر بر روی دست بلند کرد. بلند گفت: «اِن لَم تَرحَمونی، فَارحَموا هذا الرضیع». اگر به من رحم نمی‌کنید، به این بچه شیرخواره رحم کنید. « اَلا تَرونَهُ کَیفَ یَتَلَظّی عَطَشاً؟». آیا نمی‌بینید که چگونه بی‌تابی می‌کند؟ هنوز کلام حسین (ع) تمام نشده بود، حرمله تیر سه شعبه‌ای زد، سپس خون را در هر دو دست جمع کرده و به سوی آسمان پاشید و فرمود: آنچه بر من وارد آمد برایم آسان است، چون در محضر خدا است.

حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت کرده است که قطره ای از آن خون بر زمین نیفتاد.

و تو هم به ضیافت عشق رفتی...


آسمان امشب خودش را روی شانه های زمین سبک می کند. این باران نیست اشک های ملائک است. امشب شیرین ترین خواب دنیا آشفته است. بگذار اندوهم را خواب کنم! بگذار از ماهی های بیرون از آب چیزی نگویم! امشب آب برای همیشه تلخ می شود. فرشته ها این پایین، گهواره یکی را نشان می دهند، برایش از همین امشب بهشت را آذین می بندند. فرشته ها می دانند طولی نخواهد کشید که عشق از گلوی کوچک این پروانه طلوع کند.

 باب الحوائج بزرگترین سند مظلومیت

همایش شیرخوارگان حسینی، بزرگترین همایش بعد از اربعین

همایش شیرخوارگان حسینی را بعد از همایش میلیونی اربعین می توان بزرگترین همایش جهان اسلام دانست که هر ساله به صورت همزمان در اولین جمعه ماه محرم در سراسر جهان تشیع از جمله هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... برگزار می گردد.

این مراسم که تعداد شرکت کنندگان در آن تنها در شهر تهران در سال ۱۳۹۰ بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده شده‌است، در ایران ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه گردیده‌است.

باب الحوائج بزرگترین سند مظلومیت

از سال‌های آغازین دهه هشتاد همایش شیرخوارگان حسینی در تهران به صورت گرداندن گهواره و  خواندن لالایی برای کودکان توسط مادرانشان آغار و به مرور در سایر شهرها و استان ها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) نیز تشکیل شد.

عباس طالب بیدختی رییس مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در خصوص این  همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که همزمان با اولین جمعه ماه محرم در بیش 150 نقطه استان سمنان بر گزار مس ود گفت: بیش از پنج هزار قطعه انواع لباس، سربند یا صاحب الزمان (عج) و ... برای شرکت کنندگان در این همایش تامین و توزیع شده است.

باب الحوائج بزرگترین سند مظلومیت

وی افزود: این همایش ساعت هشت صبح روز جمعه سی و یکم شهریورماه در شهرها، بخش ها و روستاهای استان سمنان با پیش بینی حضور بیش از 80 نفر از بانوان همراه با کودکان و خردسالان خود برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی  شهر سمنان  در مصلی بزرگ این شهر آغاز می شود گفت: این اجتماع بزرگ با حضور قریب 20 هزار نفر از بزرگترین همایش های شیرخوارگان حسینی در این استان است که همراه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی خواهد بود.

همایش شیرخوارگان حسینی برای دوازدهمین سال است که با شکوه فراوان در استان سمنان برگزار می شود.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام / ق

 

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.