باید با متصرفان اراضی ملی برخورد جدی شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  جلسه شورای حفاظت از اراضی ، منابع ملی و بیت المال شهرستان کوهدشت با حضور رئیس کل دادگستری لرستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران ذی ربط شهرستانی در دادگستری شهرستان کوهدشت برگزار شد.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت در این جلسه گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه استفاده غیرمجاز از منابع و اراضی ملی در شهرستان وجود دارد سال گذشته ٤ جلسه و در سال جاری ٣ جلسه شورای حفاظت از منابع و اراضی ملی تشکیل شده است.

فردین عسگرزاده در ادامه اگفت:در ٦ ماهه سال جاری ٥٢ فقره پرونده در خصوص موضوعات مختلف منابع طبیعی تشکیل شده که از این تعداد ٣١ فقره مربوط به تخریب مراتع، ١٩ فقره مربوط به قطع درختان و٢فقره مربوط به حمل هیزم و تهیه زغال بوده است.

وی عنوان داشت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، با توجه به گستردگی حوزه شهرستان، کمبود های شدید باران و آتش سوزی‌هایی که در فصول گرم سال صورت می‌گیرد، استفاده غیر مجاز و خارج از ضابطه از آب‌های زیر زمینی و وضعیت شهرستان بخصوص در زمینه کم آبی در وضعیت بحرانی قرار دارد، در جلساتی که با همکاران قضائی داشته‌ایم خواستار برخورد قاطع با متصرفان به اراضی ملی و طبیعی بوده‌ایم.

در ادامه این جلسه نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: در شهرستان کوهدشت حدود ٢٣٠هزار هکتار اراضی ملی داریم که شامل ١٢٠ هزار هکتار جنگل و ١١٠هزار مراتع می‌شود که خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم قسمت اعظمی از اراضی را بنام دولت ثبت سند کنیم.

شیرزاد نجفی گفت: در شهرستان کوهدشت عمده تخلفات صورت گرفته تهیه زغال و قطع درختان برای تغییر اراضی و شخم مراتع است که نیاز به یک عزم همگانی برای حل این مشکل است.

در پایان این جلسه نیز معاون منطقه‌ای امور آب لرستان گفت: در دشت کوهدشت متوسط بارندگی پایین‌تر از بارندگی متوسط استان است و متأسفانه در این شهرستان الگوی اصلاح کشت رعایت نشده است.

مختاری در ادامه گفت: دشت‌های کوهدشت و رومشکان جزو دشت‌های ممنوعه هستند که راه حل آن اصلاح الگوی مصرف و نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌ها برای کنترل منابع زیرزمینی است که این موضوع همکاری تمام دستگاه‌های ذی ربط را می‌طلبد.

انتهای پیام/ د

 برخورد جدی با متصرفان اراضی ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.