اجرای برنامه های مذهبی و محرمی در محلات مشهد

مدیر امور مناطق و اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری 6 برنامه با رنگ و بوی محرم در مناطق شهرداری از حضور هیات های مذهبی در منازل شهدا خبر داد.

 

جواد بیوکی با تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ایام محرم گفت: برنامه "نوگلان حسینی" که همان همایش شیرخوارگان حسینی است، در سالن های ورزشی هر منطقه برگزار می‌شود و علاوه بر همایش، برنامه‌هایی مثل سخنرانی، خاطره و روایتگری والدین شهدا، فضاسازی تصاویر شهدای نوجوان، زیارت عاشورا و آیین سربندگذاری توسط والدین و همسران شهدا برای کودکان اجرا خواهد شد.

 

وی از حضور هیات‌های مذهبی در منازل شهدا در ایام محرم خبر داد و ادامه داد: این برنامه با عنوان "منازل النور" در دهه اول محرم اجرا می‌شود؛ در این برنامه دسته‌های عزاداری با هماهنگی هیاتهای مذهبی و مساجد، هر شب در مقابل یک منزل شهید محله حضور پیدا می‌کنند و مراسم سربندگذاری توسط والدین شهدا انجام می‌شود.

مدیر امور مناطق و اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برنامه "مهر حسینی" گفت: این برنامه یک مسابقه و فراخوان عکس موبایلی از آیین های عزاداری در محلات و مناطق مشهد است که شرکت کنندگان باید از تبلیغات و فضاسازی در دهه اول محرم عکس‌های خود را به دبیرخانه شورای اجتماعی محلات ارسال کنند.

بیوکی افزود: در دهه اول محرم ایستگاه‌های صلواتی محلات به نام شهدا نام‌گذاری می‌شوند و این برنامه با عنوان " به یاد شهدا" محرم را با نام و یاد شهدا آمیخته می‌کند.

وی از طراحی پوستر خوشنویسی در ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و گفت: در دهه اول محرم، پوسترهای خوشنویسی و شابلن نویسی با جملات موضوعی طراحی شده است و در مغازه ها ، مدارس ، معابرو ایستگاه‌های صلواتی نصب می‌شود. این برنامه با عنوان "هیهات من الذله" در سطح محلات اجرا می‌شود.

بیوکی با اشاره به حضور رزمندگان دفاع مقدس در مدارس و مساجد، گفت: رزمندگان دفاع مقدس در ایام محرم در برنامه ای با عنوان "گفتمان حسینی" در مدارس و مساجد منتخب سطح شهر حضور پیدا می‌کنند و خاطره‌های خود را بیان می‌کنند.

 


انتهای پیام//ف.ح

 


برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری خراسان رضوی در ایام محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.