افزایش 61 درصدی مشارکت های مردمی در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : مشارکت های مردمی در استان خراسان شمالی 61 درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: همکاری نیکوکاران این استان، امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 61 درصد افزایش داشته است.

وی با تقدیر از همکاری بی شایبه مردم در پرداخت کمک های نقدی وغیر نقدی  خود در قالب نذورات و یا طرح های ملی ومذهبی، یاد آور شد: این نهاد هم اکنون حدود 45 طرح مختلف خدماتی زیر مجموعه مسکن، اشتغال، درمان، فرهنگی دارد که با مشارکت مردم به نیازمندان ارائه می شود.

اهرابی جمعیت 90 هزار نفری تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی را نشان از محرومیت گسترده در این استان اعلام کرد و تاکید کرد: حدود 60 هزار نفر از این افراد به صورت مستمر و بیش از 30 هزار نفر نیز در قالب اقشار آسیب پذیر از این نهاد خدمات دریافت می کنند.خدمات رسانی به محرومان تنها از محل منابع دولتی ممکن نیست واین نهاد نیازمند همکاری عموم اقشار جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان با مقایسه کمک های مردمی در پنج ماهه سال 95 نسبت به سال 96، بیان کرد: مردم استان در سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان به نیازمندان تحت حمایت این نهاد کمک کردند در حالی که این رقم امسال به حدود 17 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اهرابی در ادامه به طرح های مشارکتی کمیته امداد که بیشتر مورد اقبال مردمی قرار دارند اشاره کرد و یکی از مهمترین این طرح ها را در مقوله زکات دانست وافزود: امسال ما در این حوزه شاهد تحول عظیمی بودیم.روستائیان خراسان شمالی امسال سه میلیارد و 400 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که تقریبا بیش از 90 درصد آن برای امور نیازمندان صرف شد.

وی ادامه داد: منابع زکات در سال های گذشته به صرف امور عمرانی در روستاها می شد، در حالی که امسال در رویکردی جدید، این اعتبارات صرف نیازمندان شد. این بخش از کمک روستائیان توانست اتفاق خوبی رابرای محرومان استان در زمینه کمک هزینه های زندگی، معیشتی،درمانی به ارمغان داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: روستائیان استان درپنج ماهه سال 95، تنها یک میلیارد تومان زکات پرداخت کردن و امسال این رقم به سه میلیارد و400 میلیون تومان افزایش یافته و این رقم حاکی از رشد 201 درصدی پرداخت زکات در این استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه پرداخت صدقات نیز در سال جاری بیش از  یک میلیارد و500 میلیون تومان صدقه توسط هم استانی های عزیز پرداخت شد، افزود: این کمک ها در سال 95 تنها یک میلیارد و200 میلیون تومان بود و امسال رشد 18درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

انتهای پیام/ط

جمع آوری بیش از  یک میلیارد و500 میلیون تومان صدقه در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.