درخواست ژاپن برای اعمال «سطح بی‌سابقه‌» فشارهای بین‌المللی بر کره شمالی

وزیر خارجه ژاپن خواستار اعمال «سطح بی‌سابقه‌ای» از فشارهای بین‌المللی بر پیونگ یانگ شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، تارو کنو – وزیر خارجه ژاپن – خواستار افزایش فشارهای بین‌المللی بر کره شمالی تا «سطحی بی‌سابقه» شد. این اظهارات وزیر خارجه ژاپن در پی آزمایش‌های موشکی و اتمی اخیر پیونگ یانگ بیان شده است.

تارو روز پنجشنبه در ملاقات با وانگ یی – همتای چینی خود – در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «در حال حاضر، جامعه بین‌المللی باید متحد شده و سطح بی‌سابقه‌ای از فشارها را بر کره شمالی اعمال کند.»

این در حالی است که وانگ خاطر نشان کرد اعمال فشار و انجام گفتگوها برای حل و فصل کردن بحران کنونی در شبه جزیره کره لازم است. وی افزود چین به تمامی تعهدات بین‌المللی خود پایبند است.

بر اساس گزارش شبکه ان اچ کی، دو وزیر خارجه درباره اینکه خلع سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره هدف مشترک چین و ژاپن است، اتفاق نظر دارند. وزرای خارجه ژاپن و چین بار دیگر بر تعهد خود به ادامه رایزنی درباره مسائل کنونی تاکید کردند.

علاوه بر این، تارو خاطر نشان کرد منتظر سفر وانگ به ژاپن است. وی همچنین از همتای چینی خود درخواست کرد تا انتهای سال جاری میلادی، نشستی سه جانبه بین توکیو، پکن و سئول در ژاپن برگزار شود. گزارش‌ها حاکی است وانگ این پیشنهاد وزیر خارجه ژاپن را پذیرفته است.

در ماه‌های اخیر، آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی که گفته می‌شود همه در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد وبده اند، تنش‌ها را در شبه جزیره کره افزایش داده است. کره شمالی در تازه‌ترین آزمایش خود، موشک بالستیکی را پرتاب کرد که بر فراز آسمان ژاپن به پرواز درآمد. گفته می‌شود این موشک پس از طی کردن آسمان جزیره شمالی هوکایدو ژاپن، 20 دقیقه پس از پرتاب به آب‌های اقیانوس آرام افتاده است.

کره شمالی به تازگی ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است. پس از گزافه گویی‌های دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد این کشور ممکن است یک بمب هیدروژنی را در اقیانوس آرام آزمایش کند.

 

انتهای پیام/

توکیو افزایش بی‌سابقه فشارهای بین‌المللی را بر پیونگ‌یانگ خواستار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار