ییلدریم: ترکیه از حقوق بین‌المللی خود برای مقابله با خطرهای ناشی از برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق استفاده می‌کند

نخست‌وزیر ترکیه گفت این کشور مصمم است از حقوق بین‌المللی خود برای مقابله با خطرهای امنیتی ناشی از برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت همه محافل بین‌المللی تاکید کردند تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق، اشتباه است.

او افزود: اصل مشکل در روابط بین بغداد و اربیل است و ما آماده ایم برای حل مشکل بین آن‌ها کمک کنیم. ترکیه هرگز تحمیل عمل انجام شده جدیدی را نخواهد پذیرفت و برای محافظت از امنیت ملی خود هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه تاکید کرد: ترکیه تصمیم دارد از همه حقوق بین‌المللی خود برای مقابله با خطرات امنیتی که با همه‌پرسی کردستان بوجود خواهد آمد، استفاده کند. همه پرسی کردستان امنیت ملی ترکیه را با خطر روبرو می‌کند و آنکارا هرگز هیچ تغییری در عراق و سوریه را نخواهد پذیرفت و برای حفظ امنیت ملی خود هر اقدام لازمی را انجام خواهد داد.

ییلدریم روز جمعه اعلام کرد هرگونه تغییر وضع در سوریه و عراق هرگز مورد قبول ترکیه نخواهد بود و آنکارا از هیچ تلاشی برای جلوگیری از آن فروگذار نخواهد کرد.

او اعلام کرد ترکیه مصمم است از حقوق بین‌المللی خود برای مقابله با خطرات امنیتی ناشی از برگزاری همه‌پرسی درباره جدایی منطقه کردستان عراق استفاده کند.

انتهای پیام/

تاکید ییلدریم بر اقدام آنکارا برای مقابله با خطرات ناشی از برگزاری همه‌پرسی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار