در همایش شیرخوارگان حسینی؛

مادران کرمانی با حضرت رباب (س) همنوا شدند

در اولین روز از ماه محرم، نوای دلنشین لالایی حضرت علی اصغر، طفل شش ماهه حضرت سیدالشهدا(ع)، در مسجد صاحب الزمان کرمان همزمان با سراسر کشور طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از سال 1382 بر آن شد تا با برگـزاری مراسم واقعه گویی شهادت طفل شش ماهه کربلا و برافراشتن سنـد حقّانیت حضـرت اباعبدالله الحسین(ع) در اولین جمعه محرم فریادی رسـا در هیئتی متفـاوت و اثـرگذار با محوریت شهیـد شیرخـوار کربـلا حضرت علی اصغر(ع) در اقصی نقاط جهان سردهد.

از آنجایی که شهادت حضرت علی اصغر(ع) ظرفیّت بی‌مانندی برای جلب توجه انسان‌ها بر واقعه عاشورا و تسخیر قلوب آزادگان در جهان دارد، این بود که برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم طرح ریزی و برگزار شد.

مادران کرمانی با حضرت رباب (س) همنوا شدند

تاریخچه ی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

 ستاره ای به نام علی اصغر (علیه السلام)، خورشیدی به نام امام حسین علیه السلام و خونی که مهر شد بر طومار کربلا و مظلومیت حسین علیه السلام و پنجه ی کار گشای او مدد کرد تا سرافرازانه مراسم بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام برگزار شود.

سال اول (1382ش): مهدیه تهران.

و آنگاه که بازتاب باور ناپذیر و اثر گذار غیر قابل تصور آنرا جهان دید.

سال دوم(1383ش) : مهدیه تهران، قم، منامه و محرق (بحرین)، لندن (انگلستان) و کربلای معلا، نجف اشرف، حله (عراق).

 انگار شش ماهه ی حسینی علیه السلام می خواست چهار گوشه ی عالم، عطر شش گوشه بگیرد.

سال سوم (1384ش) : مهدیه تهران، مشهد مقدس، قم مشرف و32 شهر دیگر ایران و همچنین 13 شهر عراق و کشورهای هند، پاکستان، بحرین، سوریه، انگلستان.

سال چهارم (1385ش) : مهدیه تهران، مسجد بلال (صدا وسیما)، قم مشرف و 60 شهر دیگر ایران و همچنین 15 شهر عراق و کشورهای هند، پاکستان، بحرین، قطیف، سیهات، اوجام (عربستان سعودی)، کویت، کانادا، سوریه.

و هم اکنون سال 1396، بعد از گذشت 14 سال از این رویداد بزرگ، حماسه ای دیگر رقم خورد

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در ۴۵۰۰ نقطه ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار شد.

این همایش ساعت ۹ صبح جمعه ­در سراسر ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار شد.

مادران کرمانی با حضرت رباب (س) همنوا شدند

همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در کرمان

در کرمان، این مراسم در بسیاری از مساجد و تکایای این شهر و شهرستان های این استان برگزار شد، یکی از مساجدی که از گذشته تاکنون در برگزاری این مراسم همواره فعالانه عمل کرده و سال به سال بر خیل مشتاقانش افزوده شده، مسجد صاحب الزمان کرمان است، این همایش ساعت 8 صبح امروز با حضور ندبه خوانان آدینه در مسجد صاحب الزمان کرمان برگزار شد، همایشی که هدف از برگزاری آن، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران است.

مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان

اینجا کرمان است، مسجد صاحب الزمان(عج)، اولین جمعه ماه محرم است، سربازان کوچک امام زمان (عج) با چهره های معصومانه خود در آغوش مادران آمده اند تا با طفل شیرخواره دشت کربلا همنوا و همصدا شوند.

مادران دیار کریمان رباب گونه اشک می ریزند و فریاد یا حسین سر می دهنذ و بار دیگر با سالار شهیدان تجدید میثاق می کنند، مادران عزادار لباس عزا و پیشانی بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر، حسین، زینب و رقیه (علیهم السلام) به تن و پیشانی نوزادان خود بسته اند و در سوگ شهدای کربلا و حضرت علی اصغر (علیه السلام) به ماتم نشسته اند.

امروز مادران همراه با شیرخوارگان خود حضور پیدا کرده اند تا در غم مادر علی اصغر(ع) بانو رباب(س) شریک شوند.

مادران کرمانی با حضرت رباب (س) همنوا شدند

گلزار شهدای کرمان

اینجا گلزار شهدای کرمان است، در مجاورت مسجد صاحب الزمان(عج)، فضای مسجد جوابگوی انبوه عاشقان و دلدادگان نیست و بسیاری از مادران در حالی که طفلان شیرخوار خود را در آغوش دارند به دلیل ازدحام جمعیت و در فضای بیرون از مسجد و در جوار قبور شهدا نغمه لالایی برای لب خشکیده کوچکترین شهید کربلا حضرت (علی اصغر) سر می دهند. 

جمعیت موج می زند، کودکانی سبزپوش با پیشانی‌بند «یا صاحب الزمان»، همان سربازان قیام آخر در حالی در دستان مادران خود در گلزار شهدای کرمان حضور دارند که حزن و اندوه مجلس را دو چندان و مصیبت شهادت کوچکترین شهید کربلا را تازه کرده اند.

مادران در حالی که شیرخوارگان خود را بر دستان بلند کرده اند، همراه با آه و ناله لبیک «یا صاحب‌الزمان» سر می دهند و با قرائت نذرنامه‌ای فرزندشان را نذر قیام جهانی امام زمان(عج) می کنند.

مراسم نذرنامه خوانی با همخوانی تمامی مادران در این مراسم انجام می شود، بدین شرح که «یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن یا مسیح حسین یا علی اصغر(ع) ادرکنی»

مادران کرمانی با حضرت رباب (س) همنوا شدند

حرف آخر ...

امروز مسجد صاحب الزمان کرمان شاهد حضور شیرخوارگان، کودکان، مادران داغدار و طفلان معصومی بود که با سربندهای منقش به نام زیبای یا حسین(ع) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس های سبز و سیاه به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله می کردند.

مادران داغدار دیار کریمان، کودکان و طفلان شیرخوار خود را به یاد علی اصغر(ع) بر روی دستان پرمهر خود گرفتند و با حضرت رباب (س) ناله کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.

امروز هر مادری با چشمان گریان و فریاد یا حسین (ع ) سعی داشت تا طفل شیرخوار خود را زائر ضریح گهواره علی اصغر کند تا شفای دو عالم فرزندش در این روز عزیز تضمین شود.

در این میدان عشق، هر کس به طریقی دل در گرو معبود و مولای خود می داد، مادری که گونه های پراشکش را بر سیمای معصوم و گریان فرزند کوچکش می گذاشت، مادری که در گوش طفلش لالایی علی اصغر زمزمه می کرد و ...

مادران کرمانی با حضرت رباب (س) همنوا شدند

در این مراسم باشکوه نیز مداحان در وصف کودک شش ماهه دشت کربلا، برای حاضران و مادران داغدار مکتب حسین (ع) نوحه سرایی کردند.

انتهای پیام/ب

گزارش از مریم سادات  بهادر

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار