تهدیدات فضای مجازی را دست کم نگیرید

برای محافظت از خود و خانواده در فضای مجازی باید سطح آگاهی و دانش سایبری خود را ارتقاء دهیم تا به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار نگردیم.

تهدیدات فضای مجازی را دست کم نگیریدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری‌ گفت: یکی از بزرگترین معضلات در خصوص فضای مجازی بی خطر دانستن یا دسته کم گرفتن خطرات این فضا می‌باشد که اغلب ناشی از ناآگاهی افراد است لذا این سهل انگاری و بی‌توجهی به این تهدیدات نتیجه‌ای جزء  ضرر و زیان  برای افراد به دنبال ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری در جلسه تعاملی با شهرداری شهرکرد اظهار کرد: امروزه افرادی هستند که بدون آشنایی با فضای مجازی و جدی گرفتن تهدیدات فضای مجازی به استفاده از آن می‌پردازند در صورتی که شرط استفاده از فناوری و تکنولوژی آشنایی با آن می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه  این استفاده بدون آشنایی افراد را با مشکلاتی در این فضای روبه رو می‌کند که علاوه بر جنبه‌های مالی‌، حیثیت و آبرو آنها را نیز می‌تواند بازیچه کاربران فضای مجازی نماید.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد‌: استفاده از فضای مجازی فراگیر شده است لذا برای محافظت از خود و خانواده در این فضا باید سطح آگاهی و دانش سایبری خود را ارتقاء دهیم تا به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار نگردیم.

وی افزود: این افزایش سطح آگاهی جزء با آموزش که از طریق مطالعه کتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی، حضور در کلاس‌های آموزشی، یا شرکت در کارگاه‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

سرهنگ عسگری با بیان اینکه افراد نباید نسبت به فضای مجازی سهل انگار و بی‌توجه باشند و تهدیدات ناشی از آن را دسته کم بگیرند، تاکید کرد: این دست کم گرفتن تبعات جبران ناپذیری برای فرد و خانواده‌اش خواهد داشت که شاید به این راحتی‌ها قابل جبران نباشد.  

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری‌ در پایان گفت: در این راستای پلیس فتا جهت آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی و سواد سایبری و اینترنتی در کنار شهروندان جهت پیشگیری از این تهدیدات و آسیب ها می‌باشد. 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار