همزمان با مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی

عاشورا با مصیبت ها، مظلومیت ها، پیام ها و درس های بزرگی همراه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت:عاشورا با مصیبت ها، مظلومیت ها، پیام ها و درس های بزرگی همراه است که وجود انسان های بزرگ و متعالی و هدف های الهی در این حادثه بزرگ موج میزند.

مادرانِ حسینی، فرزندان سپیدپوش را در آغوش پرمهر خویش کشیده‌اند، از نوزاد چندماهه تا کودکان سه چهارساله پیشانی بند سبز یا حسین (ع)، یا زینب (س)، یا صاحب الزمان (عج)، یا ابوالفضل (ع) و یا علی اصغر (ع) بر پیشانی خود بسته و با تکیه بر دست‌های پرمهر مادران خویش، دستان کوچک خود را برای یاری منتقم امام حسین (ع) و شش ماهه دشت کربلا به سمت آسمان برافراشته‌اند.

حجت الاسلام بهزاد حبیبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت : عاشورا با مصیبت ها، مظلومیت ها، پیام ها و درس های بزرگی همراه است که وجود انسان های بزرگ و متعالی و هدف های الهی در این حادثه بزرگ موج میزند.

وی افزود : اگر بخواهیم سندهای مظلومیت این واقعه را ذکر کنیم، شاید نتوانیم سندی عظیم تر از شهادت طفل شیرخواره ابا عبدالله الحسین را ذکر کنیم ، شهیدی تنها با شش ماه زندگی در این دنیا، شهادتی با بدترین وجه و تشنگی به وسعت تمام آب های دنیا داشت.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت : وقتی کسی، از هر دین و مذهبی به مطالعه عاشورا می پردازد، نمی تواند مظلومیت شهادت یک طفل شش ماهه را نادیده بگیرد شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام تابلویی از سقوط اخلاق در بین بشریت است.

وی اضافه کرد : سقوطی که بشریت را به بدترین حالت حیوانی، یعنی توحش کشانده است و البته اگر اخلاق و معنویت را امروز نیز کنار بگذاریم شک نکنیم که همان خوی توحش زنده خواهد شد. مگر امروز در کشور های مختلف اسلامی شاهد شهادت علی اصغرها نیستیم؟ امروز هم حرمله هایی وجود دارند که اطفال شیر خواره را به خاک و خون می کشند.

حبیبی خاطرنشان کرد : امروز هم ما می توانیم پدران و مادران شهیدی را شاهد باشیم که همچون رباب و حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در برابر این مصیبت ها صبر پیشه کرده و جز رضای خدا چیز دیگری را طلب نمی کنند.

وی بیان داشت : امام حسین علیه السلام در شهادت فرزند شش ماهه خود می فرماید « اهون علی» یعنی این مصیبت بر من آسان است، اما نکته جالب تر علت آرامش آن امام بزرگوار می باشد که در ادامه می فرماید« انه بعین الله» یعنی چون این وقایع را خدا میبیند، تحملش بر من آسان است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد : این رمز بزرگ آرامش مردان بزرگ است. آنها تمام غم ها و شادی های خود را در محضر خدا میبینند، لذا همواره در آرامشی زیبا و ستودنی زندگی می کنند. اما انسان هایی که خدا را فراموش کرده اند در یک اضطراب و سردرگمی گیج کننده ای به سر می برند که نتیجه ای جز زندگی پر از آشوب ندارد.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مراسم های مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان شهید روز عاشورا از سوی شیعیان درسطح شهرهای نایین و بافران همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

همایش شیر خوارگان حسینی در نائین وبافران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار