با آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۵۷ کودک خیابانی بازمانده از تحصیل شهر شیراز نیز اول مهرماه همگام با دیگر دانش آموزان به مدرسه رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن خلیفه مدیر مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده موج مهر شیراز گفت: با اختصاص بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی کشور، ۱۵۷ کودک خیابانی بازمانده از تحصیل شهر شیراز نیز اول مهرماه همگام با دیگر دانش آموزان به مدرسه رفتند.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور برای هر یک از کودکان خیابانی بازمانده از تحصیل بسته حمایتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان اختصاص داده است.

خلیفه ادامه داد: این کودکان در مراکز کودکان خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان فارس دارای پرونده هستند و از بسته حمایتی شامل لوازم شخصی، بهداشتی، وسایل کمک آموزشی و تغذیه برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: از ۳۰۰ هزار تومان سرانه حمایتی هر کودک خیابانی، ۱۵۰ هزار تومان بابت خرید بلوز و شلوار و کفش متناسب با سلیقه هر یک از کودکان هزینه شده است.

خلیفه بیان کرد: ۱۵ هزار تومان نیز به تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز کودکان شامل مسواک، خمیردندان، لیوان و دستمال کاغذی برای هر یک از کودکان اختصاص یافت.

وی گفت: وسایل کمک آموزشی شامل کیف، کتاب درسی، نوشت افزار متناسب با سن و سطح تحصیلی کودکان نیز بخش دیگری از بسته حمایتی سازمان بهزیستی کشور بود و برای هر یک از کودکان خیابانی بازمانده از تحصیل ۱۰۰ هزار تومان در این زمینه اعتبار هزینه شد.


مدیر مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده موج مهر شیراز تصریح کرد: ۳۵ هزار تومان باقیمانده از این بسته حمایتی نیز به تامین اقلام تغذیه و خوراکی‌های قابل استفاده در مدرسه برای ۲ هفته آغازین سال تحصیلی اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: ۱۵۷ کودک خیابانی بازمانده تحصیل شهر شیراز که از مزایای این بسته حمایتی برخوردار شدند از شیوه‌های مختلف مانند ارجاع از دستگاه‌های دولتی حوزه اجتماعی، خود معرف و یا در بررسی‌های میدانی مددکاران در محل زندگی و کار کودکان خیابانی شناسایی شدند.
انتهای پیام/ر

حضور ۱۵۷ کودک خیابانی به کلاس درس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار