واکسیناسیون بیش از 300 هزار راس دام در سیرجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: در نیمه اول سال جاری بیش از 300 هزار رأس دام در شهرستان سیرجان علیه بیماری‌های تب برفکی و بروسلوز واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا زینلی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان افزود: شبکه دامپزشکی درشهرستان سیرجان هر ساله برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام به واکسیناسیون دام‌ها می‌کند.
وی با بیان اینکه تب‌ برفکی یکی از بیماری‌های واگیر در بین دام‌ها است، افزود: در نیمه اول سال‌ جاری بیش از 180 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از واکسیناسیون بیش از 120 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز در این شهرستان خبر داد و افزود: بیماری بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی قابل انتقال از دام به انسان است، به گفته وی بروسلوز یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در دام باعث سقط جنین، ناباروری، کاهش تولید و از بین رفتن ارزش اقتصادی دام می شود خواستار همکاری بیش از پیش دامداران با اکیپ های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان شد.

انتهای پیام/ی

واکسیناسیون  دام در سیرجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار