تأمین واکسن تب برفکی مورد نیاز در خراسان جنوبی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: واکسن تب برفکی مورد نیاز خراسان جنوبی تأمین شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر اصغر زاده،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های صورت گرفته واکسن تب برفکی مورد نیاز دام های خراسان جنوبی با اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال تأمین شد.

وی با بیان اینکه طرح مایه کوبی رایگان دام ها از اواسط مهر ماه در جمعیت دام سنگین استان آغاز می شود،افزود: 80 هزار دز واکسن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خریداری و به زودی بین شبکه های دامپزشکی استان برای پوشش دام ها توزیع خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: از واکسن های خریداری شده بیش از 30 هزار دز برای دام های سنگین و 50 هزار دز برای دام های عشایر خراسان جنوبی مصرف می شود.

دکتر اصغر زاده افزود: واکسیناسیون جمعیت دام سبک استان در فاز اول با اولویت برای دام عشایر نیمه مهر ماه انجام می شود و در اواسط آبان ماه فاز دوم ایمن سازی جمعیت دام سبک روستایی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی رایگان دام ها با هدف حمایت از دامداران استان انجام می شود، گفت: طی این دو مرحله اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 هزار ریال هزینه می شود و از طریق اکیپ های بخش دولتی اجرا و هیچ هزینه ای از تولیدکنندگان أخذ نخواهد شد.
انتهای پیام/ب


طرح مایه کوبی رایگان دام ها به زودی آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.