کاهش جعل و کلاهبرداری با ارائه خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: 85 درصد خدمات ثبتی الکترونیکی است.

کاهش جعل و کلاهبرداری با ارائه خدمات ثبتی به صورت الکترونیکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: کاهش 44 درصدی جعل یکی از دستاوردهای اجرای سامانه های الکترونیک در حوزه ثبت املاک و اسناد است.


وی با اشاره به اجرای قانون حدنگار (کاداستر) از سال 94 افزود: در این طرح سازمان ثبت اسناد موظف شده تمام املاک افراد را حدنگاری کند و در کنار آن، تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگ نیز دنبال شده است.


وی اظهار کرد: سامانه تصدیق اصالت سند نیز راه اندازی شده است که افراد با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد می توانند از اصالت اسناد خود مطمئن شوند.


طالبی زاده افزود: سامانه سازمان ثبت اسناد به سامانه ثبت احوال کشور متصل است و در مراجعه افراد به دفاتر ثبت اسناد، در اولین قدم صحت اطلاعات فردی متعاملین مشخص می شود.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال گذشته 12 میلیون برگ سند در استان کرمان اسکن شده و به صورت الکترونیک در آمده است و در این زمینه، پرونده های فیزیکی حذف شده است.


وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در مسیر گذر از ثبت سنتی به ثبت الکترونیک گفت: 85 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود که این عامل یکی از عوامل اصلی کاهش جعل و کلاهبرداری ها بوده است.


انتهای پیام/س


85 درصد خدمات ثبتی الکترونیکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار