همزمان با هفته دفاع مقدس؛

تصویرگری‌های رمان «هستی» کتاب شد

آثار کارگاه تصویرگری رمان «هستی» در قالب کتابی،‌ همزمان با هفته دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

تصویرگری‌های رمان «هستی» کتاب شدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون؛ آثار کارگاه تصویرگری رمان «هستی» در قالب کتابی،‌ همزمان با هفته دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

در این کارگاه 12 تصویرگر همچون لیدا معتمد، عاطفه شفیعی‌راد، میترا عبداللهی، ماهنی تذهیبی، راحله برخورداری و... با حضور نویسنده‌ اثر و آشنایی بیشتر با داستان کتاب «هستی» به خلق تصاویری پرداختند.

این در حالی است که بستر داستان‌های رمان هستی واقعه بزرگ دفاع مقدس است و زندگی جسورانه و شیطنت‌‌های بچه‌گانه‌ هستی شخصیت اصلی این رمان، همزمان با جنگ تحمیلی مشقت‌هایی را برای او به وجود می‌آورد.

بر همین اساس ماحصل کارگاه تصویرگری رمان هستی در خرداد 92 و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در قالب نمایشگاهی به مخاطبان معرفی شد. هم‌اینک نیز انتشارات کانون کتابی را برای معرفی این کارگاه و تصاویر خلق شده در آن منتشر کرده است.

مقدمه‌ این کتاب از سوی سمیه علیپور مدیر پروژه و نمایشگاه رمان هستی نگاشته شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرده است که با توجه به انتشار نسخه‌ انگلیسی رمان «هستی» و «زیبا صدایم کن» و انتخاب فرهاد حسن‌زاده به عنوان نامزد جایزه‌‌ی آستریدلیندگرن انتشار اثری که بتواند از نگاهی دیگر به آثار این نویسنده‌ی نام آشنا بپردازد، ضروری به نظر می‌رسید. آثار گروهی تصویرگران و ثبت نظرها و نگاه آنان به این اثر می‌تواند نگاهی دیگر به وجوه مختلف این اثر ممتاز ادبی باشد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار