سید حسن نصرالله: باید در قبال حوادث سرنوشت‌ساز منطقه مسئولیت‌پذیر باشیم

دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت چهارمین شب محرم سخنرانی و بر ضرورت مسئولیت پذیری در قبال حوادث سرنوشت‌ساز منطقه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت چهارمین شب محرم الحرام اظهار کرد: همه باید به اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی اهتمام بورزند، وقتی سخن درباره اسرائیل و اهداف، تجاوزگری ها و دشمنی های اسرائیل است همه باید به آن اهتمام بورزند و یا هجوم تکفیری ها به همه مرتبط است. 
 
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: برخی از اتفاقات سرنوشت ساز هستند و تبعات آن می تواند سالیان متمادی باقی بماند، از جمله این اتفاقات سرنوشت ساز، جنگ جهانی اول یا توافقنامه سایکس پیکو بود. توافقنامه ای که منطقه را به کشورهایی که الان مشاهده می‌شود تجزیه کرد؛ یعنی اتفاقی که تبعاتش پس از گذشت صد سال باقی است و معلوم نیست تا چند سال دیگر باقی باشد. 
 
سیدحسن نصرالله گفت: شکل گیری اسرائیل در سال هزار و نهصد و چهل و هشت اتفاقی بود که آثارش علیه منطقه، مردم منطقه و جهان با گذشت هفتاد سال باقی است. در نتیجه آنچه که این روزها و آینده رخ می دهد، ممکن است ده‌ها و صدها سال آثارش را در منطقه باقی بگذارد. به همین منظور مسئولیت پذیری هایمان در قبال این تحولات، مضاعف است به این معنی که همگان باید به این مسائل اهتمام بورزند و مسئولیت پذیرانه عمل کنند.
 
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: اگر مقاومت لبنان در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو تشکیل نمی شد و ده‌ها سال به تاخیر می‌افتاد، اسرائیل مستعمره های خود را بنا می کرد، نیروهای امنیتیش را در لبنان تشکیل می داد، معادلات و جغرافیای کشور را هم تغییر می داد. باید بدانیم برخی از موضوعات سرنوشت سازند، طرح صهیونیستی اعم از موجودیت اسرائیل و توسعه سلطه اش در منطقه یا هجوم تروریست های تکفیری که حد و مرز و قانون و قاعده نمی‌شناسد از اتفاقات سرنوشت ساز محسوب می شوند. برنامه های جدید آمریکا در منطقه نیز چنین است. بی توجه به تهدیدات، خطرات و تحولات، باید در برابر چنین حوادث سرنوشت‌سازی ثبات موضع داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
 

سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت ایام محرم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار