نامگذاری یکی از معابر کرمان به نام زهرا نعمتی

نائب رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به افتخارآفرینی های زهرا نعمتی، از شهرداری خواست ظرف یک ماه آینده معبری را برای نامگذاری به نام این ورزشکار شایسته ی کرمانی معرفی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در ادامه نشست علنی شورای شهر کرمان علی بهرامی، نائب رئیس شورای شهر کرمان به تشریح مصوبات کمیسیون ورزش و جوانان پرداخت.

 وی گفت: با توجه به درخشش زهرا نعمتی و افتخار آفرینی اخیر وی در مسابقات جهانی برای کشورمان و بر اساس پیشنهادهای قبل، باید معبری در کرمان به نام وی نامگذاری شود و شهرداری ظرف یک ماه آینده معبری را برای نامگذاری به نام زهرا نعمتی معرفی کند.

وی افزود: لازم است تا آیین نامه نحوه نامگذاری معابر به نام نخبگان، افتخار آفرینان و ... تدوین شود.

ماه بانو معصوم زاده، عضو شورای شهر کرمان نیز در رابطه نامگذاری یکی از معابر شهر کرمان به نام زهرا نعمتی گفت: با نامگذاری یکی از معابر به نام او مخالف نیستم اما باید دقیقا مشخص شود قرار است این نامگذاری صرفا برای یکی از قهرمانان باشد یا در آینده نامگذاری به نام دیگر قهرمانان و نخبگان هم صورت خواهد گرفت.

زهرا ایرانمنش عضو دیگر شورای شهر کرمان هم گفت: آیا قرار است این نامگذاری برای رتبه های برتر تکرار شود یا این اتفاق نمی افتد.

 مشرفی در تایید این نامگذاری گفت: این نامگذاری یکی از معابر به نام زهرا نعمتی را از هر زاویه ای  نگاه کنیم هیچ گونه مشکلی ندارد و از طرفی قبلا هم در شورای چهارم مطرح شده است.

 وی افزود: شورای چهارم شهر کرمان مصوب کرد که این کار صورت گیرد اما قبل از نامگذاری از تربیت بدنی استعلام گرفته شود تا ورزشکاری سابقه دوپینگ نداشته باشد.

 بهرامی جوانترین عضو شورای شهر کرمان نیز در دفاع از مصوبه کمیسیون که برخی از اعضای شورای شهر خواستار این شدند تا به نشست بعدی شورای شهر موکول شود، گفت: خانم نعمتی سفیر صلح سازمان ملل و برای دومین بار قهرمان پارالمپیک شده است و افتخارآفرینی وی بر هیچ کس پوشیده نیست.

 رئیس شورای شهر کرمان هم با بیان اینکه نامگذاری معابر بر عهده کمیسیون فرهنگی است، گفت: این پیشنهاد مشترک کمیسیون فرهنگی و بانوان و کمیسیون ورزش و جوانان است و فکر نمی کنم موردی برای تصویب نشدن این طرح در شورای شهر وجود نداشته باشد.

 با تصویب شورای شهر مقرر شد با توجه به افتخاراتی که زهرا نعمتی برای کشور و استان کسب کردند شهرداری با هماهنگی دستگاه های زیربط حداکثر ظرف یک ماه آینده بررسی کرده و یک معبر را برای نامگذاری به نام زهرا نعمتی معرفی کند.

 همچنین مصوب شد در همین راستا، ظرف دو ماه آینده آیین نامه مربوط به نامگذاری معابربه نام نخبگان و... تدوین شود.

انتهای پیام/ب

زهرا نعمتی در معابر شهر کرمان ماندگار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار