بادامچی در نطق میان دستور:

باید شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم

نماینده مردم تهران گفت: لازم است که شرایط سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم کنیم و از برجام به عنوان دستاوردی بزرگ استفاده کنیم.

سیدی / باید با استفاده از دستاورد بزرگی مانند برجام شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: مشارکت حداکثری و افتخارآمیز مردم ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز اردیبهشت عصر جدیدی را در سیاست ایران رقم زد، عصری که در آن به برکت اراده ملت، اعتدال بر جای افراط و تفریط نشسته است و امید و تدبیر تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: اکنون که مردم رسالت خود را به عالی‌ترین وجه ممکن انجام داده‌اند، نوبت منتخبان است که برای تحقق مطالبات مردم و جوانان تلاش کنند و این امر نباید به آینده‌های دور حواله شود، مردم برای آینده‌ای مبهم به مسئولان لبیک نگفته‌اند.

بادامچی تصریح کرد: مردم خواهان تحولاتی ملموس و علمی هستند و منتخبان در ایام انتخابات به خوبی صدای رسای مردم را شنیده‌اند و باید در اتخاذ تصمیم‌های خود خواسته مردم را در نظر بگیرند و نباید کسانی را برای مدیریت بخش‌های مختلف کشور انتخاب کنند که در نهایت باعث یأس و سرخوردگی مردم می‌شوند.

نماینده مردم تهران بیان کرد: لازم است که شایستگانی از میان سلایق مختلف که مورد اقبال مردم هستند در جایگاه مدیریت قرار بگیرند و همگی باید تمام قد به رفع نگرانی‌های مردم بپردازند. 

وی ادامه داد: مردم نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت اشتغال و ازدواج فرزندان خود دارند و در تمام دنیا راه حل‌های موفقیت‌آمیزی برای حل مشکل اشتغال وجود دارد و ما باید ببینیم که دیگران برای حل این مشکل چه مسیری را طی کرده‌اند.

بادامچی افزود: ما باید با اتکا بر توانایی‌های جوانان و پتانسیل صنایع، کشاورزی و استفاده از نخبگان کشور مشکلات کشور را حل کنیم لذا نباید شرایط به گونه‌ای باشد که جوانان برای زندگی بهتر مهاجرت را انتخاب کنند اما شاهد این امر هستیم که تولید در کشور به سرعت در حال نابودی است و انبوه کالاهای تولیدی کشورهای دیگر اعم از پوشاک، اسباب‌بازی و سایر تولیدات صنعتی به راحتی و از راه‌های قانونی و غیرقانونی از طریق کانتینر‌ها و بنادر آزاد کشور راهی بازارهای کشور می‌شوند آن هم با قیمت کمتر و کیفیتی نه چندان مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: باعث تأسف است که کالاهای تولید کشور ویتنام با مارک ایرانی عرضه می‌شود و این دردهایی است که بذر اشتغال داخلی را نابود کرده است به طوری که هر روز شاهد تعطیلی بنگاه‌های تولیدی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از بنیادی‌ترین پیش نیازهای اشتغال داخلی پذیرش اقدام با تجارت جهانی است و باید با درایت و حفظ منافع ملی درهای اقتصاد کشور را باز کنیم و شرایط حضور تجار ایرانی را در عرصه جهانی برای ارائه محصولات ایرانی فراهم کنیم.

بادامچی تصریح کرد: لازم است که شرایط سرمایه‌گذاری با تأمین آرامش برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم کنیم چرا که این امر باعث شکوفایی اقتصاد ایران می‌شود لذا لازم است که از برجام به عنوان دستاوردی بزرگ استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: سیاستمداران آمریکا در تلاش هستند که این دستاورد علمی را از بین ببرند اما ترامپ در حضور جهانیان با سخنان سخیف و ضد بشری در برابر اقتدار ایران با ناکامی بزرگی مواجه شد و متحدین آمریکا در برابر پیمان‌شکنی این کشور با ایران همدلی کردند و افکار عمومی و مردم ایالات متحده آمریکا با رفتار و گفتار رئیس جمهور کشور خود مخالف هستند و از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: معتقدم برجام گامی به سوی آرامش و ایجاد دوستی و دوری از جنگ و تروریسم است و مانع از جنگ‌افروزی می‌شود لذا نباید بگذاریم که جنگ افروزان بهانه‌ای برای بر هم زدن این توافق تاریخی بدست بیاورند و نباید فراموش کنیم که کنار تمامی داشته‌ها مردم بزرگترین قدرت ما هستند و وظیفه همه مسئولان است که برای حفظ آرامش همه مردم تلاش کنند.

بادامچی در پایان روز گردشگری را به دوستداران ارتباطات تبریک گفت و اظهار داشت: امروز گردشگری مورد توجه کشورها و سازمان‌های تخصصی قرار گرفته و سفر گردشگری به یک الی دو میلیارد در سال رسیده است و 2 درصد از آمار مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ناشی از گردشگری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار