صمیمی:انگیزه ای برای حضور در تیم ملی ندارم

عضو تیم ملی دوومیدانی کشورمان گفت:با توجه به وضعیت نامناسب دوومیدانی هیچ انگیزه‌ای باقی نمانده تا بتوانم در به فعالیت حرفه‌ای ادامه دهم.

صمیمی:انگیزه ای برای حضور در تیم ملی ندارم/خوب نیست برخی کارشناسان مانند آفتاب پرست رنگ عوض کنندمحمد صمیمی در گفت و گو با خبرنگارپایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درمورد عملکرد ورزشکاران کشورمان در بازی های داخل سالن آسیا اظهار کرد: اول از همه جا دارد به کسانی که توانستند در بازی های داخل سالن مدال کسب کنند تبریک بگویم،زیرا از دل و جان مایه گذاشتند و توانستند در این شرایط سخت دو و میدانی مدال بگیرند و امیدوارم پیروزی های دو و میدانی در رقابت های بین المللی همچنان تداوم داشته باشد.

او درباره وضعیت فعلی اش اظهار کرد: متاسفانه باید بگویم از هیچ کدام از دو و میدانی کاران المپیکی خبری نیست. اگر خودتان نیم نگاهی به وضعیت برخی از افراد بیاندازید متوجه می شوید که بعضی ورزشکاران ملی پوش به دلیل مشکلات مالی دیگر اعتنایی به دو و میدانی نمی کنند و تنها به دنبال برطرف کردن نیازهای مالی شان هستند. به طور مثال در گذشته هیچ مشکلی برای ما وجود نداشت و تنها هدف ما کسب مدال در رقابت های مختلف بود ولی الان شرایط طوری است که دیگر علاقه ای به حضور در دو و میدانی نداریم. تنها به این دلیل در لیگ دو و میدانی شرکت می کنم که بتوانم هزینه زندگی ام را تامین کنم.

عضو تیم ملی دو و میدانی در ادامه بیان کرد:در حال حاضر هیچ انگیزه ای برایم باقی نمانده است تا بتوانم در دو و میدانی فعالیت کنم.برخی آقایان در سال گذشته پیشنهاد دادند کسانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند روزی 40 هزار تومان دریافت کنند ولی شاهد این بودیم که حقوق هیچ کس پرداخت نشد.

پرتابگر دیسک کشورمان در ادامه افزود: آیا ذوب آهن به عنوان نایب قهرمان فصل گذشته، دستمزد دو و میدانی کارانش را پرداخت کرد که امسال باز هم در لیگ شرکت کرده است. خواهشم از مسئولان فدراسیون این است که نگاه جزئی به این موضوعات داشته باشند زیرا آنها اعتقاد دارند که ورزشکاران ملی پوش باید از طریق باشگاه ها هزینه هایشان را تامین کنند اما سوالم این است که از چه طریقی باید درآمد زایی کنند.امیدوارم آقایان کارشناس بنشینند و با خودشان تجزیه و تحلیل کنند که کدام قول های مسئولان فدراسیون برای ورزشکاران ملی پوش عملی شده است.

صمیمی در مورد شرایط لیگ دو و میدانی گفت:در وهله اول از مسئولان تیم آسان پرداخت تشکر می کنم که در لیگ امسال تیمداری کردند چون اگر آنها شرکت نمی کردند بدون شک بیشتر ورزشکاران باید قید حضور در لیگ را می زدند.متاسفانه تا واپسین روزها حضورم در لیگ قطعی نبود تا اینکه مسئولان آسان پرداخت با من تماس گرفتند و پیشنهاد دادند تا در تیم آنها شرکت کنم. واقعا جای تاسف است که قراردادهای برخی از ورزشکاران ملی پوش خیلی کم است. زمانی هم که اعتراض می کنیم مبلغ قراردمان ناچیز است برخی آقایان که نمی شود اسمشان را کارشناس گذاشت با قاطعیت تمام می گویند تنها دنبال پول هستیم نه ورزش کردن. به نظر من بیان این صحبت ها هیچ پیشرفتی به دو و میدانی نمی کند. وقتی که در ورزش پول باشد ورزشکار با خیالی راحت و‌ بدون دغدغه خاصی به تمریناتش ادامه می دهد و همین امر سبب می شود تا برای کشورمان در رقابت های مختلف مدال آوری کند.

او ادامه داد:از زمانی که کیهانی به دو و میدانی آمد پیشنهاد داد هر کسی که در اردو حضور دارد روزی 40هزار تومان دریافت کند اما پس از المپیک ریو تاکنون خود من نزدیک به 2میلیون و 500هزار تومان از فدراسیون پول دریافت کرده ام و با این مبالغ ناچیزی که مسئولان به ورزشکاران پرداخت می کنند آنها نباید توقع داشته باشند تا ورزشکاران نتایج مناسبی را در رقابت های مختلف کسب کنند.

دارنده مدال نقره آسیا درباره قطع همکاری فدراسیون با رابرت فازه کش مجارستانی اظهار کرد:فازه کش 2ماه آمد و در طول این مدتی که من و محمود زیرنظر او تمرین کردیم دچار مصدومیت شدیم. به همین دلیل نتوانستم در مسابقات آغاز فصل رکوردهای خوبی را بر جای بگذارم و همین امر سبب شد کارشناسان بگویند فازه کاش مربی خوبی نیست و به درد ما نمی خورد. درمورد مربی نظر خاصی ندارم و به مسئولان پیشنهاد می دهم هر کسی را دوست دارند برایم بیاورند.این را می گویم که با 3هزار دلار هیچ مربی ای حاضر نمی شود به ایران بیاید. در ضمن مسئولان فدراسیون هنوز هم به رابرت فازه کش حدود 6هزار دلار بدهکار هستند.

قهرمان رقابت های جوانان جهان درباره توجه بیش از حد فدراسیون به حسن تفتیان و بی اعتنایی به دیگر ورزشکاران ملی پوش گفت:نظری در این باره ندارم اما باید بگویم به دلیل اینکه حسن تفتیان توانست در این چند ماه اخیر به مدال طلای رقابت های آسیایی و بازی های داخل سالن دست پیدا کند حقش بود که فدراسیون او را به اردوی تمرینی در کشور فرانسه اعزام کند.درست نیست یکی در فرانسه تمرین کند و دیگری در زمین بیابانی اصفهان.مطمئنا اگر تمام امکانات در اختیارم باشد این قول را می دهم که بهترین مدال ها را برای کشورمان کسب خواهم کرد و تا زمانی که حمایتی از ما نشود نمی توانم با تمرکز و ذهنیت خاصی به ورزش کردن ادامه دهم.
به تازگی هم در ورزش دو و میدانی باب شده هر کس در مسابقات ضعیف عمل می کند می گویند پیر شده است و به درد نمی خورد. باید بگویم برای کارشناسان متاسفم که بدون تحقیق چنین صحبت هایی را مطرح می کنند زیرا دو و میدانی ورزش رکوردی است و در همین مسابقات جهانی امسال هم شاهد بودیم که مدال ها را افراد سن بالا کسب کردند. خوب نیست برخی پیشکسوتان مانند آفتاب پرست رنگ عوض کنند.

صمیمی درباره برنامه اش برای حضور در هفته دوم لیگ گفت: انگیزه زیادی دارم تا در این مسابقات رکوردهای خوبی را به ثبت برسانم.امیدوارم مسئولان تیم ها پول ورزشکاران را زود پرداخت کنند.از طرفی دیگر به حضور در تیم ملی فکر نمی کنم زیرا رفتار مناسبی از سوی مسئولان با ما صورت نگرفته است و دلیلی ندارد که بخواهم جوانی ام را برای تیم ملی بگذارم.

انتهای پیام/

اظهارات صمیمی درباره برنامه اش برای حضور در لیگ دو و میدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار