معاون بنیاد مسکن استان لرستان :

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن به واحدهای روستایی لرستان

معاون بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰هزار و ۲۷۴ واحد مسکونی در لرستان مقاوم سازی شده است، گفت: تسهیلات نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن به واحدهای روستایی استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کامران امیری، در رابطه با مقاومسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی استان لرستان اظهار داشت: امسال از اعتبارات سال ۹۵ شش هزار و ۸۰۰ واحد سهمیه برای استان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۳ هزار و ۵۵ واحد ابلاغ شده است.

وی افزود: تسهیلاتی که برای نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی پرداخت می‌شود در دو سقف ۱۸ و ۲۰ میلیون تومانی است، ۱۸ میلیون تومان به افرادی پرداخت می‌شود که زمینی برای احداث مسکن دارند و ۲۰ میلیون تومان برای واحد‌های قدیمی و فرسوده‌ای پرداخت می‌شود که نیاز به نوسازی مجدد دارند که در این بخش متقاضیان باید مباحث مرتبط با انرژی را نیز رعایت کنند.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن لرستان دوره باز پرداخت وام‌های نوسازی واحد‌های مسکونی را ۱۵ ساله دانست و عنوان کرد: سه سال مشارکت مدنی و ۱۲ سال فروش اقساطی است، نرخ سود این تسهیلات نیز ۵ درصد است.

این مسئول در ادامه گفت: هم اکنون در هر شهرستان متقاضی مراجعه کند تسهیلات پرداخت می‌شود و از آنجا که بانک‌ها ضامن معتبر می‌خواهند ممکن است برخی متقاضیان در این بخش با مشکل مواجه شوند.

امیری مجموعه واحد‌های مسکونی روستایی استان لرستان را ۱۷۰ هزار واحد برشمرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار و ۲۷۴ واحد مسکونی در استان مقاومسازی شده است (حدود ۵۹ درصد) که حدود ۴۱ درصد کار مقاومسازی باقیمانده است.

انتهای پیام/ د

تسهیلات نوسازی مسکن به واحد‌های روستایی لرستان پرداخت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.