پیوند معنایی روایت‌های عاشورایی با خاطرات مدافعان حرم در «جاودانگی»

جاودانگی به گفتگو با همرزمان و نزدیکان شهدای مدافع حرم و شرح نگرش و ارادت آنان به امام حسین(ع) و اصحابشان می‌پردازد.

پیوند معنایی روایت‌های عاشورایی با خاطرات مدافعان حرم در «جاودانگی»به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه «جاودانگی» که به پیوند معنایی روایت‌های عاشورایی با خاطرات مدافعان حرم می‌پردازد، کاری است از گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی که جواد طالبی از دانش‌آموختگان دانشگاه صداوسیما تهیه‌کنندگی و سید مهدی حسینی و صادق بی بی شهربانویی کارگردانی آن را بر عهده داشته‌اند.

این برنامه در ۱۰ قسمت با ساختار ترکیبی به بازنمایی و پیوند معنایی روایت‌های عاشورایی با خاطرات و مدافعان حرم و شرح نگرش آنان به واقعه عاشورا و ارادتشان به راه عاشورا می‌پردازد، این برنامه نقش توسل‌ها به امام حسین(ع) و اصحاب ایشان در مبارزات علیه تکفیری‌ها را روایت نموده و همگرایی راه عاشورا با مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دفاع از حرم اهل بیت(ع) را تداعی و بازنمایی می‌کند.

وجه تسمیه این برنامه نیز بر جاودانگی راه و جاودان‌سازی رهروان راه حسین(علیه السلام) و دفاع از حرم و حریم اسلام ناب تاکید دارد.

در برنامه «جاودانگی» شاهد گفت ‌وگو با بهرام بهزاد آتش‌نشان مدافع حرم، فرهاد کامران فرزند شهید جنگ تحمیلی 8 ساله و مدافع حرم، ناصر جالو جانباز شیمیایی جنگ، محسن ابراهیمی مدافع حرم، رضا تقوی برادر سه شهید و مدافع کنونی حرم، مهدی هداوند و سعید خشکباری رزمنده دفاع مقدس و مدافع حرم، ترکاشوند و افضل قربانخانی مادر و پدر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی و محمد حسین صدرزاده برادر شهید صدرزاده و برخی دیگر از رزمندگان دافع حرم و نزدیکان آنها هستیم.

«جاودانگی» برای پخش در تقارن زمانی «هفته دفاع مقدس» و ایام «محرم و صفر» از شبکه‌های سیما، استان‌ها و خبر طراحی و تولید شده است.

 

انتهای پیام/

برنامه جاودانگی در  ایام محرم و صفر روی آنتن سیما می‌رود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار