توسعه پلاتو تئاتر بهبهان با اختصاص اعتبار

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان از اختصاص اعتبار برای تکیمل و توسعه پلاتو و تالار اجتماعات این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حاجی‌زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان بیان کرد: سال گذشته با پیگیری‌های مستمر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کمیته برنامه‌ریزی بهبهان اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان دریافت کردیم که این اعتبار به تکمیل و توسعه پلاتو و تالار اجتماعات این شهرستان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای که دارای 2 سالن است در محل خانه فرهنگ شهرستان و در طبقه هم‌کف و طبقه اول این ساختمان واقع هستند تعبیه شده است. در طبقه همکف یک سالن پلاتو با زیربنای 80 متر و گنجایش 72 نفر ساخته شده که برای اجرای نمایش‌ها در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و در طبقه اول ساختمان بالای سالن پلاتو سالن اجتماعات تعبیه شده که زیربنای 78 متر و گنجایش 72 نفر را دارا است و برای برگزاری جلسات ادبی مانند حافظ ‌پژوهی، سعدی‌خوانی، کلاس‌های فن بیان، شاهنامه‌خوانی، پخش و نقد فیلم، شب شعر و جلسات شعرخوانی بهره‌برداری می‌شود.

حاجی زاده درخصوص زمان بهره‌برداری از پلاتو و سالن اجتماعات اذعان داشت: بسیاری از کارهای تکمیلی این 2 سالن انجام شده، اما هنوز به طور کامل تکمیل نشده است. در وهله اول اصرار بر تکمیل پلاتو به بهترین نحو است زیرا هر دو سالن باید از لحاظ سیستم نور و صوت تجهیز شوند .

رییس فرهنگ و ارشاد بهبهان اظهار کرد: در این خصوص شخصا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صحبت کرده‌ام و در تلاش هستیم که اعتبارات لازم را برای تکمیل سالن‌ها مجددا دریافت کنیم و به محض تجهیز کامل سالن‌ها از آن بهره‌برداری خواهیم کرد .

این مقام مسئول در ادامه گفت: در شهرستان بهبهان علاوه بر این پلاتو آموزشگاه چارسو دارای یک پلاتو با ظرفیت 20 یا 30 نفر است که در حوزه نمایش در بخش خصوصی فعالیت می‌کند .

وی در خصوص وضعیت تئاتر در بهبهان خاطرنشان کرد:این شهرستان هنرمندان فعال و حساسی دارد که بسیار پیگیر هستند و در این زمینه در جشنواره‌های مختلف بسیار مقام آورده‌اند.

علی حاجی‌زاده بیان داشت: توانایی هنرمندان بسیار بالا است و در تلاشیم از این توانایی استفاده و کلاس‌های آموشی و تخصصی برگزار کنیم.

وی اذعان کرد: هنرمندان بیش از هر چیز نیازمند حمایت مالی هستند و این انتظار را از ما دارند چون از نظر اعتبارات فرهنگی فعلا در جایگاه خوبی قرار نداریم و امیدواریم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هنرمندان حوزه تئاتر را آن ‎ گونه که شایسته است حمایت کند .

انتهای پیام/گ

اختصاص اعتبار برای توسعه و تکمیل تالار اجتماعات بهبهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.