اختتامیه سوگواره شعر حسینی با معرفی برترین‌ها

سوگواره شعر حسینی با معرفی ۸ اثر برتر و قدردانی از شاعران و خانواده‌های شهدای مدافع حرم به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، هراسانی مسئول بسیج هنرمندان مازندران در حاشیه آئین اختتامیه سوگواره شعر حسینی در مسجد سعادت نکا، گفت: فراخوان سوگواره شعر حسینی از تیر ماه امسال از طریق فضای مجازی و پوستر در سطح استان طلاع رسانی شد و با استقبال خوبی روبرو شد.


وی افزود: در این سوگواره ۱۴۵ شاعر با ۲۷۵ اثر که به دبیر خانه ارسال شد مشارکت نمودند و با داوری انجام شده به عدد ۸ سال مقاومت و ایثار ۸ اثر برتر انتخاب شد.


مسئول بسیج هنرمندان گفت: در کنار تجلیل از شاعران برتر از دو خانواده مدافع حرم نیز در این مراسم قدردانی شد.


هراسانی افزود: همچنین در این مراسم از دو اثر خوشنویسی شده زیارت عاشورا به زبان لاتین که توسط دو خواهر بسیجی خطاطی شده رونمایی شد.


جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز در حاشیه این مراسم گفت: در تقارن هفته دفاع و ماه محرم این سوگواره با همت بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


وی افزود: در کنار این برنامه، فعالیت‌های فرهنگی دیگر همانند اجرای تعزیه برپایی نمایشگاه تجسمی عکس و نقاشی با موضوع دفاع مقدس در کنار همایش علمی با موضوع ارزش‌های عاشورا و دفاع مقدس در مجتمع‌های فرهنگی کانون‌های مساجد و مساجد استان در حال اجرا است.


همچنین سرهنگ رضایی جانشین سپاه کربلا به نقش اثرگذار هنرمندان در دفاع از میهن اسلامی اشاره کرد و حضور بسیجیان هنرمند و همه اقشار را در مقابل عکس العمل‌های دشمن به عنوان یک ضرورت و تکلیف دانست که سبب پیشرفت نظام و انقلاب ما می‌شود.


انتهای پیام/ع


اختتامیه سوگواره شعر حسینی با معرفی ۸ اثر برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.