اعطای141 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان از اختصاص 141 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 127 واحد صنعتی و تولیدی خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه این میزان اعتبار برای رفع موانع تولید 127 واحد تولیدی و صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد اعطا شد، گفت: از این مبلغ 80 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و بقیه مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

داریوش دیودیده افزود: بانک های خصوصی در سال 95 و 96 در زمینه اعطای تسهیلات رفع موانع تولید همکاری لازم را نداشتند.

وی دلایل اجرایی نشدن مصوبات این کارگروه اشاره کرد و گفت: محدودیت اختیارات مدیران استانی، بانک ها، دستگاه ها و شرکت های دولتی، تامین وثیقه، بی توجهی به مصوبات و عمل نکردن به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و نبود ساز و کار مشخص برای برخورد با کسانی که مانع اجرایی شدن مصوبات می شوند از مهم ترین دلایل بوده است.


جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این کارگروه گفت: بار اعطای تسهیلات نباید بر دوش چند بانک باشد و اگر سایر بانک ها همکاری نداشته باشند، جذب تسهیلات در بخش کشاورزی قطعاً کمتر از 30 درصد خواهد بود.

حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این جلسه گفت: نرخ سود 18 درصد تسهیلات بانکی، کم بودن زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این کارگروه از جمله مشکلات سد راه به نتیجه رسیدن مصوبات این کارگروه است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: برای بررسی دقیق تر اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اعطای تسهیلات بانکی در جلسه بعدی باید جدولی از وضعیت پرداخت تسهیلات توسط بانک ها، منابع مالی، کفایت سرمایه و منابع داخلی بانک ها ارائه شود.
علی محمد احمدی در پایان این کار گروه، خروج مدیران کل را از استان بدون هماهنگی با استانداری منع کرد و گفت: مدیران و روسای دستگاه های مختلف باید در جلسات استانی حضور داشته باشند و غیر از بالاترین مقام دستگاه، هیچ کس به عنوان نماینده مدیران در جلسات پذیرفته نمی شود.

 انتهای پیام/غ

حضور مدیران در جلسات کارگروهای استان الزامی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.