نرخ بیکاری در خوزستان کاهش یافت

استاندار خوزستان از کاهش نرخ بیکاری نسبت به سال های گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان در مقایسه با سال های قبل کاهش یافته است.

وی کاهش نرخ بیکاری در خوزستان را حاصل اجرای سیاست های دولت و خدمتگزاران دولت در استان و همچنین پیگیری خوب مجمع نمایندگان خوزستان دانست.

شریعتی اظهار داشت: بنا بر اعلام مرکز آمار ایران خوزستان جزء 3 استانی است که در مقایسه سال 92 کاهش نرخ بیکاری داشته است که این موضوع نشان دهنده اثرگذاری برنامه ها و سیاست های اجرایی می باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به روند پیش رو و تلاش مدیران، امیدواریم همچنان این گام ها در راستای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی در استان ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: مهم ترین دغدغه مسئولان در دولت موضوع اشتغال است و برای دستیابی به این مهم و ایجاد فرصت های شغلی، فعال شدن طرح های عمرانی و اجرای برنامه های کارشناسی شده ضرورت دارد.

غلامرضا شریعتی اذعان داشت: با پیگیری دولت دوازدهم بیش از 1،5 میلیارد دلار برای توسعه اقتصادی مناطق روستایی و کم تر توسعه یافته کشور اختصاص یافته است که با اختصاص این اعتبار گامی بلند در مسیر توسعه کشور و خوزستان برداشته می شود.

وی با تاکید بر تلاش برای محرومیت زدایی در استان و شهرهای خوزستان گفت: امروز و با پیگیری صورت گرفته اجرای طرح های عظیم صنعتی در اندیمشک آغاز شده است و در صورت توجه مناسب به ظرفیت های این شهرستان، مسیر توسعه خوزستان بیش از گذشته فراهم می شود.

شریعتی بیان داشت: رفع مشکلات کارخانه فولاد، بندر خشک، نیروگاه دوم سد دز، سد بالارود، کارخانه سیمان و پایانه صادراتی اندیمشک در دستور کار قرار گرفته و بزودی و با افتتاح این طرح ها گامی بلند در مسیر توسعه اندیمشک برداشته می شود که مجوز و مراحل ادارای اجرای این طرح ها اخذ و در دست اقدام است.

استاندار خوزستان از تلاش مسئولان ارشد اندیمشک قدردانی و خاطرنشان کرد: با پیگیری این طرح ها و تحقق این اهداف شاهد رشد این منطقه خواهیم بود.

وی از مدیران کل استان خواست در زمینه تحقق برنامه های توسعه محور اندیمشک همکاری و تلاش جدی داشته باشند.

فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: 12 اولویت مهم برای شهرستان اندیمشک تعریف شده که برنامه ها و اهداف شهرستان در راستای این اولویت ها هماهنگ شده است.

وی بیان کرد: در راستای توسعه و عمران اندیمشک یک برنامه 5پنج ساله و یک چشم انداز 20 ساله مشتمل بر بررسی کارشناسانه اهداف و برنامه ها و ظرفیت های شهرستان به صورت جداگانه در دست طراحی است.

حسنوند با اشاره به اهمیت جایگاه گردشگری و ظرفیت عظیم اندیمشک در این بخش اظهار داشت: امروز و با توجه به ظرفیت شهرستان طرح های گسترده ای در زمینه گردشگری شهرستان و توسعه خدمات این حوزه در بسترهای آبی دز و کرخه طراحی شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مشکلات طرح های عظیم اقتصادی و صنعتی خوزستان از جمله بندر خشک و پایانه صادراتی اندیمشک در حال رفع شدن است و به زودی این طرح ها وارد فاز عملیاتی شده و گامی مهم و جدی در زمینه اشتغال شهرستان برداشته می شود.

این مقام مسئول افزود: دستگاه های اجرایی استان با توجه به نیازهای اندیمشک و با یک برنامه مشخص وارد عمل شوند و از ظرفیت شهرستان برای توسعه استان و کشور بهره بگیرند.

وی گفت: برای توسعه شهرستان رویکرد تنها توجه به اعتبارات دولتی نیست و بزودی دفتر جذب سرمایه گذاری در شهرستان افتتاح و با جذب سرمایه گذاران و تشویق سرمایه گذاران آنان را به حضور در اندیمشک ترغیب می کنیم.

فریدون حسنوند اظهار کرد: بسترهای آبی اندیمشک یک استعداد و ظرفیت گسترده برای توسعه در دل خود جای داده اند و اگر به زمینه شیلات این شهرستان توجه شود، ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان رونق می گیرد.

این نماینده مردم اذعان داشت: در شهرستان اندیمشک اقشار کم سواد و ضعیف زیادی وجود دارند که در این راستا تحقق برنامه های مشاغل خانگی در دستور کار است تا این قشر نیز از مشکل معیشت رها شوند.

وی در ادامه افزود: اندیمشک همچنین از ظرفیت ارزشمند بنیاد برکت و اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال برای توسعه فرصت های شغلی بهره مند خواهد شد.

حسنوند بیان داشت: رفع نیازهای سد بالارود ضرورت دارد، چرا که با ساخت این سد بیش از 12 هزار هکتار از زمین های پایین دست اندیمشک امکان و ظرفیت تولید محصولات کشاورزی را پیدا می کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی توجه به بخش کشاورزی این شهرستان را مهم دانست و افزود: استفاده از این ظرفیت و تحقق طرح های مربوطه زمینه را برای برداشتن گام های خوبی در راستای اشتغال در این شهرستان فراهم می کند که از جمله این طرح ها موضوع پایانه صادراتی است.

وی با تشریح طرح های شاخص در اندیمشک گفت: تا پایان سال 97 حدود 100 طرح مهم در شهرستان بهره برداری می شود، ضمن اینکه طرح های بزرگ دیگری در دست اجرا و برنامه ریزی است.

انتهای پیام/گ

صعود نرخ بیکاری در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.