امام جمعه موقت بندرعباس:

عاشورا صحنه راه و رسم زندگی است

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: عاشورا صحنه راه و رسم زندگی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،حجت الاسلام حسینی پور امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) برپا داشتن امر به معروف و نهی از منکر بود افزود: امر به معروف و نهی از منکر ، عملی واجب است که دیگر اعمال واجب به خاطر آن اقامه می شود.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: برای همه گیر شدن این فریضه مقدس باید هر فرد ابتدا خود به معروف عمل کند و از منکرات بپرهیزد و سپس دیگران را به اقامه آن دعوت نماید.

وی گفت: اگر خود را اصلاح کنیم و در راه درست قدم برداریم ، جامعه نیز در مسیری درست حرکت می کند.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اینکه پیام قیام امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست گفت: باید ارزش هایی را که سالار شهیدان برای آن قیام کردند را بشناسیم و هر روز در زندگی خود جاری کنیم تا بتوانیم در مقابل نفس و دشمن درونی خود بایستیم.

حجت الاسلام حسینی پور افزود: آن هایی که انقلابی درونی را تجربه کردند سعادتمند شدند که در این راه امام حسین (ع) و یارانش بهترین الگو هستند.

خطیب جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 7 مهر و روز فرماندهان شهید دفاع مقدس گفت: این دلاوران جزء انسان های وارسته ای بودند که راه درست را تشخیص دادند و با الگو گرفتن از سالار شهیدان در راه حفظ ارزش های اسلامی قدم برداشتند.

وی همچنین با اشاره 7 مهر و روز آتش نشانی و ایمنی ، آتش نشانان را انسان های شجاعی دانست که با تعهد در راه حفظ جان انسان ها خود را به خطر می اندازند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: وجود امنیت به عنوان یک نعمت الهی را مدیون جان فشانی های نیروهای انتظامی میدانیم.

امام جمعه موقت بندرعباس در پایان رحلت آیت الله راستی کاشانی را تسلیت و سالروز شهادت روحانی مبارز حجت الاسلام هاشمی نژاد در 7 مهر سال 1360 را گرامی دانست.


انتهای پیام/ی

امر به معروف و نهی از منکر ، عملی واجب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.