فتح آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ورود بیش از 3 هزار مددجو به بازار کار از طریق مشاغل خانگی

سرپرست معاونت اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان تهران گفت: در نظر داریم تا تعداد 3 هزار و 973 نفر از مددجويان کمیته امداد را از طريق مشاغل خانگی و اشتغال خرد وارد بازار کار کنیم.

ورود بیش از 3 هزار مددجو به بازار کار از طریق مشاغل خانگیحسین فتح آبادی سرپرست معاونت اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در سال گذشته 39 ميليارد و 121 ميليون تومان تسهيلات اشتغالزايی در زمينه‌های كارانگيزی، توان افزايی، خودكفايی، كارآفرينی و وام تكميلی به 2 هزار و 718 خانوار تحت حمايت و نيازمندان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اينكه در تلاش هستیم حدود 6 هزار و 303 اشتغال پايدار و مناسب را تا پايان امسال برای خانواده‌های تحت حمايت ايجاد كنيم، اضافه کرد: بر اساس توافقات انجام شده با بانک‌های عامل در نظر داریم تا 3 هزار و 973 نفر از مددجويان را از طريق مشاغل خانگی و اشتغال خرد و همچنين 2 هزار و 598 نفر از آنان را نيز با همكاری موسسات كاريابی به بازار كار وارد كنيم.

فتح آبادی خاطر نشان کرد: به منظور ايجاد فرصت‌های شغلی جديد برای مددجويان، 878 ميليارد و 150 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزایی و خودكفايی از محل اعتبارات بانكی و 48 ميليارد و 65 ميليون ريال نيز از محل اعتبارات امدادی در نظر گرفته شده است.

پرداخت حق بیمه کارفرمایان در قالب بسته‌های تشویقی طی 2 سال

سرپرست معاونت اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان تهران تصریح کرد: كميته امداد حق بيمه سهم كارفرما را طی مدت 2 سال در قالب بسته‌های تشويقی و برای ايجاد انگيزه در كارفرمايان و كارآفرينان به منظور بكارگيری و استخدام مددجويان پرداخت می‌كند.

وی درباره شيوه پرداخت حق بيمه سهم كارفرما توسط كميته امداد یادآور شد: پرداخت 100 درصد حق بيمه سهم كارفرما در سال اول و 50 درصد آن در سال دوم و همچنين پرداخت هزينه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای كارجويان، متناسب با نياز كارفرما پيش از آغاز به كار مددجو از جمله اقدامات تشويقی كميته امداد برای كارفرمايان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار