آیا چین به دنبال ترور کیم جونگ اون است؟

یک کارشناس مرکز مطالعات امنیتی دفاعی انگلیس مدعی است تغییر رژیم کره شمالی مرحله آخر طرح پکن برای پایان دادن به بحران منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ یک کارشناس مرکز مطالعات امنیتی دفاعی انگلیس مدعی است چین به عنوان بزرگترین متحد کره شمالی در تدارک توطئه ای برای ترور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و تغییر رژیم در این کشور است.

آیا چین به دنبال ترور کیم جونگ اون است؟

مالکوم چالمرز - کارشناس مرکز مطالعات امنیتی دفاعی انگلیس موسوم به «راسی»- درمصاحبه با دیلی استار گفت: کره شمالی به رهبری کیم جونگ اون در سال جاری میلادی آزمایشات متعدد هسته ای و موشکی انجام داده است. این اقدامات علاوه بر ایجاد تحرکات نظامی در منطقه و تهدید کره جنوبی، برای چین که متحد دیرینه پیونگ یانگ بوده نیز خطرناک است.

این کارشناس ادامه داد: تحرکات نظامی درمنطقه شبه جزیره کره نه تنها می تواند به جنگ منجر شود بلکه پیامدهایی همچون حضور گسترده کشورهای غربی در منطقه، نابودی کره شمالی و ورود خیل جمعیت این کشور به چین را موجب می شود.

چالمرز مدعی است چین به رغم اتحادی که با کره شمالی دارد، نسبت به فعالیت های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ نگران است و در حال بررسی راه هایی برای ترور کیم جونگ اون و جایگزین کردن یکی از اعضای خانواده اش است. تغییر رژیم کره شمالی مرحله آخر طرح پکن برای پایان دادن به بحران منطقه است. با این حال، پکن بیشتر به تغییر شخص تمایل دارد تا تغییر رژیم.

این کارشناس معتقد است تغییر رهبر کره شمالی و انتخاب فردی که با سیاست های خارجی چین همراه باشد، به نفع پکن است.

چین به طور سنتی نزدیکترین متحد کره شمالی است ولی آزمایشات موشکی و هسته ای پیونگ یانگ صبر و شکیبایی پکن را نیز به سر آورده است.

طی ماه های گذشته با افزایش تعداد آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی، تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ در شبه جزیره کره  شدت گرفته است. همچنین مقامات کره ای، اظهارات ترامپ در سازمان ملل و جنگ لفظی پس از آن را نوعی اعلان جنگ واشنگتن علیه پیونگ یانگ تلقی کرده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خود در 19 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل، کره شمالی را تهدید به جنگ کرد و در پاسخ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز هشدار داد: آمریکا با سخت ترین اقدام متقابل خود در تاریخ مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
چین حالا مجبور شده که به دهان سگ هار خود پوزه بندبزند چون دیکتاتور خپل کره شمالی درحال تبدیل شدن به مشکلی بزرگ برای اربابانش در چین وروسیه است. چیزی که برایم قابل هضم نیست وجود این آدمهای بیسواد در کشورم است که ازیک دیکتاتوری که ملتش را به سختترین بلاها وسختیها انداخته حمایت میکنن
-
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
انگلیسیهای کثیف وتوطئه ی تفرقه بینداز وحکومت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
مگه انگلیسیها در بی بی سی نظرات کارشناسان سیاسی ما رو منتشر میکنند که شما نظرات اونهارو ترجمه و منعکس میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۰۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
باز این روباها انگلیسی میخوان با این حرفا کال بین چین و کره بزنن خیلی روباه تشریف دارن خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
هیچ کشوری جرئت برخورد باکره شمالی را ندارد این حرفا شایعه ای بیش نیست انگلیس مادر توطعه ونقشه است
Switzerland
said
۲۰:۰۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
از کی شما حرفهای دروغین و تفرقه انداز سازمانها و سیاستمداران انگلیسی را باور و درج میکنید !
آخرین اخبار