پیشنهاد از سرگیری ساخت دو راکتور هسته‌ای در کره جنوبی برای مقابله با پیونگ یانگ

یک کمیته دولتی کره جنوبی، پیشنهاد داد مراحل ساخت دو راکتور هسته ای این کشور از سر گرفته شود.

پیشنهاد از سرگیری ساخت دو راکتور هسته ای در کره جنوبی برای مقابله با پیونگ یانگبه گزارش   گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ یک کمیته دولتی کره جنوبی، در راستای تشدید تنش ها میان سئول و پیونگ یانگ، پیشنهاد داد مراحل ساخت دو راکتور هسته ای این کشور از سر گرفته شود.

این کمیته همچنین با انتشار کتابچه هایی، به بررسی مزایا و معایب از سرگیری ساخت راکتورهای هسته ای پرداخت و در صدد جمع آوری نظرات عموم مردم درباره این پیشنهاد است.

بر این اساس، طرح ساخت دو راکتور هسته ای در کره جنوبی 3 سال قبل به پارلمان این کشور ارائه شده بود و از آن زمان در حالت تعلیق به سر می برد.

بررسی پیشنهاد این کمیته از سوی دولت کره جنوبی به اواخر ماه اکتبر موکول شده است. با این حال، کمیته دولتی با اشاره به انتقادات از استقرار سامانه دفاع ضدموشکی تاد برای دفاع در برابر تهدیدها از جانب کره شمالی  و همچنین تقویت قدرت هسته ای پیونگ یانگ خواستار اقدام سریع برای پیشبرد این پیشنهاد شد.

تنش ها میان دو کره پس از هشدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر این که «هیچ جای امن روی زمین وجود ندارد» افزایش یافت. اوایل هفته جاری نیز کره جنوبی ضمن دوبرابر کردن نیروهای خود، تیم های مقابله با حملات سایبری و تروریستی را به منظور ارتقای امنیت سازماندهی کرد.

آزمایش‌های اخیر پیونگ یانگ بر پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، متمرکز شده است. براساس اظهارات مقامات کره شمالی و برخی کارشناسان نظامی جهان، این موشک‌ها قابلیت هدف قرار دادن بخش‌هایی از خاک آمریکا را دارند. با وجود این، برخی کارشناسان نیز بر این باورند که آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی، شیوه این کشور برای منحرف کردن جهانیان از فعالیت‌های سایبری آن است.

انتهای پیام/

 

تلاش کره جنوبی برای افزایش توان هسته‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار