استان آذربایجان غربی در عزای سیدالشهدا (ع) غرق در ماتم شد

مراسم سوگواری عاشورای حسینی(ع) با حضور گسترده مردم در هیئت‌های مذهبی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مردم آذربایجان غربی همزمان با  عاشورای حسینی در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت و عاشقان امام حسین (ع) در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی از ساعات اولیه روز یک‌شنبه مصادف با عاشورای حسینی، آئین‌های مختلف عزاداری را برگزار کردند و در سوگ سرور و سالار شهیدان سیه‌پوش شدند.

اندوه و ماتم شهادت سیدالشهدا(ع) ویارانش، امروز مردم دین‌دار و ولایتمدار جای‌جای ارومیه و شهرستان ها  را به مکان‌های عزاداری کشاند و هزاران نفر از عزاداران با شور حسینی و شعور ولایی به سوگواری روز عاشورا پرداختند.

همزمان با به صدا درآمدن آوای ملکوتی اذان ظهر، نماز جماعت ظهر عاشورا به یاد نماز ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خیل کثیری از عزاداران میدان امام حسین (ع) ،به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار شد.

بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، دسته های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با حضور در مکان های مذهبی و امام زاده های استان به عزاداری پرداختند.

در این روز بیشتر عزاداران خاک و گل را به سر و سینه و پشت خود مالیدند و با لباسی گل آلود به عزاداری پرداختند تا غم و اندوه خود را به نمایش بگذارند و دسته های تعزیه خوانی نیز در میان عزاداری به ذکر مصیبت پرداختند.

با نزدیک شدن به ساعت پایانی روز عاشورا عزاداران خود را برای برپایی مراسم شام غریبان آماده می‌کنند.

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.