فرمانده ارتش پاکستان با اشرف غنی دیدار کرد

رئیس‌جمهور افغانستان با فرمانده ارتش پاکستان که در رأس هیاتی نظامی به کابل سفر کرده اس، دیدار کرد.

فرمانده ارتش پاکستان با اشرف غنی دیدار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با جنرال «قمرباجوه»، فرمانده ارتش پاکستان که در رأس هیاتی نظامی به کابل سفر کرده است، دیدار کرد.

رئیس جمهور افغانستان سفر هیات پاکستان به کابل را فصل جدیدی برای همکاری میان دو کشور عنوان کرد و آن را در شرایطی که فرصت های همکاری خوبی ایجاد شده است، مهم خواند.

در این دیدار، روی موضوعات گوناگون به خصوص امنیت منطقه، روابط دو جانبه، صلح و ثبات، مبازره با تروریسم، روابط  ترانزیت و تجارت و مناسبات میان مدت و دراز مدت افغانستان و پاکستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد که تیم کاری دو کشور گام های عملی برای تأمین صلح و ثبات در منطقه بردارند. وی همچنین بر ایجاد سیستم نظارتی و زمان بندی شده برای هر یک از تعهدات طرفین تأکید نمود.

اشرف غنی گفت: باید فضای اعتماد میان دو طرف به گونۀ واضح به جود آید؛ ثبات افغانستان و پاکستان به نفع دو کشور و منطقه می باشد و می تواند شهروندان دو کشور را از فقر نجات دهد.

رئیس جمهور افغانستان خاطر نشان ساخت که ما به عنوان مسئولین، دین تاریخی داریم تا برای مردم خود کار نماییم و از فضای به وجود آمده به نفع هر دو کشور و منطقه استفاده کنیم.

در این دیدار، هیات پاکستان تعهد سپرد که آن کشور به هرگونه همکاری در راستای مبارزه با تروریسم به عنوان تهدید مشترک، متعهد است و از میکانیزم صلح به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می نماید.

هیات پاکستان همچنان تعهد نمود که تیم های کاری، روی برنامه های عملی و تطبیقی کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار