ادعای واشنگتن پست: کشف و ضبط بزرگترین محموله سلاح و مهمات قاچاق شده از کره شمالی به مصر!

واشنگتن پست مدعی شد یک کشتی در حال قاچاق سلاح از کره شمالی به مصر کشف و ضبط شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با ادعای اینکه در آگوست سال 2016، یک کشتی حامل سلاح که در حال قاچاق مهمات به مصر بود، کشف و ضبط شد، اعلام کرد تجار مصری در قاچاق تسلیحات از پیونگ یانگ دست داشته و بزرگترین مشتریان سلاح های این کشور محسوب می شوند.

در این گزارش که به سخنان مسئولان آمریکایی و غربی استناد شده، آمده است  طبق گزارش سازمان ملل این کشتی حامل بیش از 30 هزار راکت بوده و آمریکا در خصوص این کشتی مشکوک به مصر هشدار داده بود.

طبق اعلام واشنگتن پست، نیروهای امنیتی مصر پس از اعلام هشدار، به این کشتی حمله کرده و از ضبط بزرگترین محموله سلاح و مهمات قاچاق شده از کره شمالی از زمان شروع تحریم های بین المللی علیه پیونگ یانگ خبر دادند.

اما بررسی جزئیات از سوی واشنگتن و کشورهای شورای امنیت نشان داد این کشتی که در طول سفر، پرچم کامبوج را برای پنهان کاری برافراشته بود، اشتباهی وارد کانال سوئز نشده بود؛ بلکه قصد داشته به مصر برود و مشتریان این محموله تسلیحاتی تجار مصری بوده اند که قصد داشتند آن را برای ارتش مصر خریداری کنند.

با وجود آن که مصر اعلام کرده به قطعنامه های بین المللی در خصوص کره شمالی پایبند است، اما گزارش سازمان ملل در خصوص این کشتی، قاهره را به نقض قطعنامه شورای امنیت در خصوص اعمال تحریم ها علیه پیونگ یانگ متهم می کند.

واشنگتن پست در ادامه به نقل از مسئولان کنونی و پیشین آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد انجام این معامله به واسطه هشدار دستگاه اطلاعاتی آمریکا با شکست مواجه شد و مقامات مصری مجبور به ضبط تسلیحات و سپس نابودی آن شدند.

انتهای پیام/

 

قاچاق سلاح از کره شمالی به مصر!

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار