کره جنوبی: در ماه اکتبر انتظار اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری را از کره شمالی داریم

مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت انتظار می‌رود پیونگ‌یانگ در سالگرد تأسیس حزب کمونیست، اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، مشاور امنیت ملی کره جنوبی در اظهاراتی اعلام کرد انتظار می‌رود کره شمالی در نیمه ماه اکتبر و همزمان با سالگرد تأسیس حزب کمونیست و نیز نشست حزب کمونیست چین، دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری بزند.

«چونگ وی یونگ»، مشاور امنیت ملی کره جنوبی در دیدار مون جائه این، رئیس جمهور این کشور گفت انتظار می رود پیونگ یانگ در روزهای 10 تا 18 اکتبر دست به اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری بزند. وی جزئیات بیشتری از اقدامات احتمالی کره شمالی ارائه نداد.

گفتنی است تنش در شبه جزیره کره در هفته های گذشته و پس از تبادل تهدیدات و اتهامات متقابل میان رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا به سبب برنامه هسته ای و موشکی پبونگ یانگ افزایش یافته است.

همچنین پکن خواستار حل مسأله هسته ای کره شمالی از طریق مذاکره و گفتگو شده و اعلام کرده مسائل نظامی گزینه (و راه حل) به شمار نمی روند. این اظهارات پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ اعلام کرده بود گزینه نظامی آمریکا ویران کننده خواهند بود.

قرار است مسأله کره شمالی در چارچوب مهمترین موضوعات در گفتگوهای رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که تا چند روز آینده به چین سفر می کند، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار